Thursday, 15 September 2022

REDESIGNING THE GENIUS LEADERS MIND AND ATTITUDE MAP VIA Chi Lange Challenge 360 PARADIGM TRANSITIONS APPROACH

 

REDESIGNING THE GENIUS LEADERS MIND AND ATTITUDE  MAP VIA Chi Lange Challenge 360 PARADIGM TRANSITIONS APPROACH

 

DAHİ LİDERLERİN ZİHİN VE TUTUM HARİTASINI Chi Lange Challenge 360 ​​PARADİGMA  GEÇİŞLERİ YAKLAŞIMI İLE YENİDEN TASARLAMAK

 

 

 

PREFACE

 

CONTENT AND NAME

Author/Copyright holder:H.Cigdem YORGANCIOGLU

 

LİDERLER GERÇEK BİR SANATÇIDIR. RİSK YÖNETİMİ SATIR ARASI OKUMA VE  BİR MUHAKEME BECERİSİDİR. BU YETKINLIK BİR SANATTIR .

LEADERS ARE BEST ARTIST .RISK MANAGEMENT IS READING BETWEEN THE LINES AND A REASONING SKILL. THIS COMPETENCY IS AN ART. Chi Lange Challenge 360

 

 

Chaos theory describes the attributes of the point at which stability passes into instability or order into disorder.So as the chi lange challenge 360 approach. The guideline of the visionaire leader.

Kaos teorisi, tıpkı Chi Lange challenge 360 yaklaşımında olduğu gibi istikrarın istikrarsızlığa veya düzenin düzensizliğe geçtiği noktanın niteliklerini tanımlar. Chi Lange challenge 360

 

 

THE FINAL OBJECTIVE and EXPECTATION

The Smart Designed safety system mantality for seafarers via Chi Lange Challenge 360 should be able to run incessantly without human supervision. It does not  mean the system will run without human supervision. it is not a paradox but paradigm transition.

NIHAI HEDEF VE BEKLENTI

Chi Lange Challenge 360 ​​aracılığıyla denizciler için Akıllı Tasarlanmış güvenlik sistemi mantığı, insan denetimi olmadan aralıksız olarak çalışabilmelidir. Bu, sistemin insan denetimi olmadan çalışacağı anlamına gelmez. bu bir paradoks değil, paradigma geçişidir.

 

BASIC PHILOSOPHY BEHIND ÇiğdemYorgancıoğlu Chi LANGE Challenge 360 Approach

 

In the context of need, man naturally turns to his environment and affects, changes,sometimes shakes, and transforms his environment with the relations he creates in orientation. If man has sufficient capacity and ability to naturally change his environment, adapt it to himself or adapt himself to the environment as he wishes, there is no method problem - or method seeking and awareness.

 

Only when a person encounters resistance in meeting his needs and achieving his goal, then He or She searches for "how to". This is exactly where the person in question looks for a method. Now the trial and error process begins. It develops tools, knowledge and ways of using it, becomes aware of this process, and thus creates a method to overcome resistance and obstacles on the way to reaching the range. In this sense, method is the state of consciousness and awareness of Human who thinks about what She/He/Others thinks.

Such mindfullness requires balanced EQ and IQ and CreativiveMind Quotient. Chi Lange Challenge360  Approach , aprroaching you with this reward.

 

Gereksinimler  bağlamında insan tabiatı  gereği çevresine yönelir ve yönelmede oluşturduğu ilişkilerle çevresini etkiler, değiştirir,bazen sarsar  ve dönüştürür. Şayet  insanın doğal olarak çevresini değiştirme , onu kendine uydurma ya da kendini çevreye kendi istediği şekilde  adapte edebilme kapasitesi  ve yeteneği yeterliyse, yöntem sorunu - ya da yöntem arayışı ve farkındalığı yoktur.Kişi ancak ihtiyaçlarını karşılamada ve amacına ulaşmada kayda değer bir dirençle karşılaştığında “nasıl yapılır” arayışına girer, İşte tam bu nokta sözkonusu  kişinin bir yöntem aradığı yerdir. Artık  deneme yanılma süreci başlar. Menzile ulaşma yolundaki direnç ve engelleri aşmak için araçlar, bilgiler ve kullanım yolları geliştirir, bu sürecin farkında olur ve böylece bir yöntem oluşturur. Bu anlamda yöntem, düşündüğünü düşünen insanın şuur ve farkındalık  halidir.Başka bir deyişle yöntem, bilinçli insanların ne yaptığının farkındalığıdır.-Dengeli bir Duygusal Zeka ve IQ dışında Yaratıcı bir Zeka gereksiniyor böyle bir farkındalık Chi Lange Challenge360  Yaklaşımı size böyle bir ödülle yaklaşıyor. .

 

 

 

PHILOSOPHY, PURPOSE OF THE APPROACH  

We know many definitions of RCA Root Cause analysis and how it works, such as RCA, 5 WHYS QUESTIONS. The corrective action process is also outlined in ISO/IEC 17025 and ISO/IEC 17020 and provides an approach to performing effective cause analysis. How, then, is the significance of proper and inappropriate effort to determine if corrective action is crucial, the philosophy, purpose, and benefits of performing an effective cause analysis, the nature of the way questions are asked, or the process of analyzing how we should structure when asking, or how results may vary from situation to situation?(contingency approach-situational approach) Do we know how to distinguish and evaluate? Are we on our way to asking structured, well designed and well-formulated questions?

RCA, 5 NİÇİN SORUSU gibi pek çok RCA Kök Neden analizi tanımını ve işleyiş şekillerini biliyoruz.Düzeltici eylem süreci de  ISO/IEC 17025 ve ISO/IEC 17020'de özetlenmiştir ve etkili neden analizi gerçekleştirmek için bir yaklaşım sunar. Öyleyse, düzeltici eylemin gerekli olup olmadığını, etkili bir neden analizi gerçekleştirmenin felsefesini, amacını ve faydalarını, belirlemek adına sorulmuş soruların sorulma şeklinin  yapısını ya da sorarken nasıl yapılandırmamız gerektiğinin  analiz etme sürecini veya sonuçların duruma göre nasıl değişebileceğini belirlemek için  uygun olan ve olmayan çalışmanın önemini nasıl ayırt edip değerlendireceğimizi biliyor muyuz?  Yapılandırılmış,tasarlanmış  ve iyi formüle edilmiş sorular sorma yolunda mıyız?Eğer değilsek sizce cevaplar işimize yarar mı ?

 

The skills, approaches and tools to evaluate and improve the effectiveness and efficiency of a management system through effective cause analysis and the implementation of corrective actions, which is undoubtedly one of the decisive methods of risk mitigation, and the human dimension or behavior-oriented security issues have certainly been presented to you  in various forms with different contents and contexts .

Kuşkusuz Risk mitigasyonu konusunda belirleyici yöntemlerden biri olan, etkili neden analizi ve düzeltici eylemlerin uygulanması yoluyla bir yönetim sisteminin etkinliğini ve verimliliğini değerlendirmek ve geliştirmek için beceriler, yaklaşımlar ve araçlar ve insani boyutu ya da davranış odaklı güvenlik konuları muhakkak çeşitli şekillerde farklı içerik ve bağlamlarda size daha öncesinde  sunulmuştur.

 

Of course , we will proceed in this training modules (or let’s say flow) namely CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHIEFT  without taking your precious time (ours as well ) in repetitions , but by making references to the basic concepts in their context .

Elbetteki tekrarlar içinde kıymetli vaktinizi, ve vaktimizi  almadan fakat bağlamı içinde temel kavramlara hatırlatma atıfları yaparak ilerleyeceğiz bu   CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHIEFT eğitim modülleri  akışı içinde  .

For example, during “a concrete case” , when necessary, we can bring you the definitions you already know, perhaps with different ways of saying, in order to make it easier for you to follow up without touching the essence.

Örneğin bir “somut olay” esnasında gerekli durumlarda size bildiğiniz tanımları belki farklı söyleyiş biçimleri ile özüne dokunmadan yeniden takip etmenizi kolaylaştırması açısından karşınıza çıkarabiliriz.

We know the fact that ;The goal of RCA is to identify the root cause of the problem. The next step is to trigger long-term corrective actions to address the root cause identified during RCA, and make sure that the problem does not resurface.

Biliyoruz ki “RCA'nın yani Kök Neden Analizinin amacı, sorunun,meselenin, bir olayın, bir kazanın temel nedenini belirlemektir. Sonraki adım, RCA sırasında saptanan temel nedeni ele almak için uzun vadeli düzeltici eylemleri başlatmak ve sorunun yeniden ortaya çıkmamasını  güvence altına almaktır .”

The answer to the question of why do we deal with different subjects instead of categorically explaining all subjects in a sequential wholeness is to distinguish between the definitions we already know or the concepts we will meet in the ordinary flows of life in terms of emotional states and reasoning structures, and to read between the lines in this way. Because life does not present us events and facts in such a sequential and clear way.

Neden kategorik olarak tüm konuları sıralı bir bütünlik içinde anlatmak yerine farklı konuları işliyoruz sorusunun cevabı ise zaten bildiğimiz tanımlamaları ya da  yeni  tanışacağımız kavramları hayatın olağan akışları içinde tüm olan bitenin arasındaki duygu durumları ve muhakeme yapıları içinde ayırsamak, satır aralarını bu şekilde okumaktır. Çünkü hayat bize olayları ve olguları bu kadar sıralı ve net bir şekilde sunmaz .

 

CHI LANGE CHALLENGE  NARRATIVE DESCRIPTIONS, JUSTIFICATIONS,

 

 

CHI refers to name “CIGDEM” who prepares the modules.  Pronouced “CHIdam”

Lange means flannel blanket. “almost YORGAN in Turkish language. Attribution to her Surname .

 

A mix between lane and change. usually happens when changing lanes or when lanes suddenly change without one noticing soon enough. It is potentially dangerous when one langes.

Şerit ve değiştirmek kelimelerinden türemiştir. genellikle şerit değiştirirken veya şeritler, yeterince erken fark edilmeden aniden değiştiğinde olur. Birinin yalpalaması potansiyel olarak tehlikelidir.

 

 

PRIMARY ASSUMPTION /TEMEL VARSAYIM

 

NEVER say  NEVER

Always think  Before you  enter  a Confined Space:    ALWAYS KEEP YOUR DOUBTS

kapalı bir alana girmeden önce her zaman düşünün: ŞÜPHELERİNİZİ DAİMA KORUYUN

THINK OUT OF BOX

“Reasoning Resillience,Respect,Values,Dynamism,Contingency,Doubt,Chaotic Logical Order,Fuzzy Logic  and Challenging” are the key words in understanding the philosophy of the Chi Lange Challenge 360 Paradigm shifts module by Cigdem Yorgancioglu .

 

PROBABILITIES &INFINITY AND CONNOTATION ASSOCIATION

İHTİMALLER SONSUZDUR ÖNEMLİ OLAN BAĞLAMDIR.

 

What is expected from a training is that it is presented to the addressee in a clear and concise way in a fictional form. If the unity of human mind and emotions is taken into consideration, there are essentially endless possibilities between causes and effects for finding the truth and the state of matters, ultimately minimizing risks, or in other words, "mitigation of risks".

Bir eğitimden beklenen açık ve net bir şekilde maddeler halinde bir kurgu içinde muhatabına sunulmasıdır. Şayet insan zihninin ve duyguların birlikteliği ele alındığında;gerçeğin bulunması ve meselelrin hali için , en nihayetinde risklerin  en aza indirgemesi ya da başka bir deyişle  “risklerin mitigasyonu” noktasında sebepler ve sonuçlar arasında  esasesn sonsuz ihtimal vardır .

COMPASS AND BINOCULARS-VISION

COMPASS AND binoculars: First of all, two instruments that a sailor needs are compass and binoculars.

PUSULA VE DÜRBÜN : Herşeyden önce bir denizcinin ihtiyacı olan iki enstrüman pusula ve dürbündür.

 

SHARPNESS SETTINGS CLARITY ADJUSTMENT

 

SHARPNESS SETTINGS CLARITY ADJUSTMENT

Required for binocular sharpness adjustment.

The basic approach of this training is to read the points that will create a feeling of openness between "what is said" and what was actually meant in every spoken word and every gesture, on the basis of human states without being a "reader of intent"or "intentreader"

 

NETLİK AYARI : Dürbün netlik  ayarı için gereklidir.

Her söylenen sözcük , her mimik içindeki söylenen ile söylenilmek arasında makas açık hissi oluşturacak noktaları ;niyet okuyuculuğu yapmadan  insanın halleri temeli üzerinden okuma inceliğidir bu eğitimin temel yaklaşımı .

 

Also it has  some mutual rhetoric with BBS .Behaviour-based safety (BBS) is the “application of science of behaviour change to real world problems”. BBS “focuses on what people do, analyzes why they do it, and then applies a research-supported intervention strategy to improve what people do

 

Davranış Odaklı Emniyet  (DOE --(İng:BBS), “davranış değişikliği biliminin gerçek dünya sorunlarına uygulanmasıdır”. BBS “insanların ne yaptığına odaklanır, neden yaptıklarını analiz eder ve ardından insanların yaptıklarını iyileştirmek için araştırma destekli bir müdahale stratejisi uygular.Bu bağlamda gerek retorik  gerekse bazı yöntemler açısından DOE ile de benzer söylemlerde kesiştikleri noktalar vardır.

 

EVIDENCE-BASED SCIENCE IS AT THE FIRST VALUE:

 In this sense, it approaches any event/phenomenon without disregarding internationally accepted values and scientific data, findings, and the effort behind peer-reviewed journals, country government reports, master's and doctoral theses, and the reputation of the outputs. This is the s approach to human emotion and mind map in each situation from a human-oriented perspective.(in terms of “uniqueness” and thinking  “out of the box”)

 

It is determined to seek "authentic" ways to eliminate the illusions of positive or negative experiences that the person has had. "Uniqueness" is the valuable key to the approach.

In this sense, it has very similar elements to the "Design Thinking" perspective.

 

EN ÖNDE KANITA DAYALI BİLİM VARDIR : Bu anlamda,herhangi bir olaya/olguya  uluslararası kabul görmüş , değerler ve bilimsel veriler ,bulgular yok sayılmaksızın, hakemli dergilerin, ülke hükümet raporlarının , yüksek lisans ve doktora tezlerinin arkasındaki emeği ve çıktıların itibarını indirgemeksizin yaklaşır.  İnsan duygu ve zihin işleyiş biçim ve durumlarına, “Benzersizlik" ve “ezbersizlik” temelli insan odaklı her bakış açısına  yaklaşımı da böyledir.

 

Kişinin edinmiş olduğu olumlu ya da olumsuz tecrübelerin yanılsamalarını bertaraf edebilmenin “özgün” yollarını arama karama kararlılığındadır.  Biriciklik esastır.

Bu anlamda "Tasarım Odaklı Düşünme" bakış açısı ile hayli benzer unsurlar taşır. 

 

 

Under the scope and methodology , Either of the proven model, approach, systems, and theories can be linked with Chi Lange Challenge 360 approach -/Kanıtlanmış model, yaklaşım, sistemlerden herhangi birinin kapsamı ve metodolojisi altında, teoriler Chi Lange Challenge 360 yaklaşımı ile ilişkilendirilebilir.

 

işte bazıları -some of them are as follows

Human Factors Analysis and Classification System (HFACS)/İnsan Faktörleri Analizi ve Sınıflandırma Sistemi (HFACS)

 Human Performance Modelling/İnsan Performans Modellemesi

Generic Error-Modelling System (GEMS) Jenerik Hata Modelleme Sistemi (GEMS)

Heinrich Pyramid/Heinrich Piramidi

Human Performance Modelling (HPM)

ICAO SHELL Model

James Reason HF Model

Swiss cheese model of Human Error

LMQ HF Model

PEAR Model

Performance Influencing Factors (PIFs)/Performansı Etkileyen Faktörler

BBS:Behavioral Based Safety -Davranış Odaklı Emniyet

HRO: High Reliability Organizations /Yüksek Güvenilirlikli Kuruluşlar

Failure Knowledge Database Mandala /Arıza Bilgi Veritabanı Mandala/Arıza Bilgi Veritabanı Mandala modeli

Swiss Cheese model of Human Error and Accident Acquisition

Grounding Theory /Gömülü Teori

Star Method

 

 

DATA ANALYZE  PRECURSORS.

The Chi Lange Challenge 360 ​​Approach does not attempt to analyze the collected data. The analyzes made between the questions and the lines are aimed at presenting different perspectives on data analysis. In this sense, the output of the CLC360 approach is data analysis precursors.

 

VERİ ANALİZİ ÖNCÜLLERİ

Chi Lange Challenge 360 ​​Yaklaşımı, toplanan verileri analiz etmeye çalışmaz.Böyle bir iddiası yoktur. Sorular ve satırlar arasında yapılan analizler, veri analizine farklı bakış açıları sunmayı amaçlamaktadır.Bu anlamda CLC360 yaklaşımı çalışmaların çıktısı veri analizi öncülleridir.

 

 

 

 

360 DEGREE RISK BEHAVIORS AND APPROACH

 

360 DEGREE RISK BEHAVIORS AND APPROACH: Thus, it shows how many different ways one can approach any event, phenomenon, risky situation, undesirable event, accident, or near miss with "human behavior-oriented" or "Behavior-Based Safety" approaches. In this way, this training also inspires for the effective  "risk mitigation" by challenging assumptions,prejudices and biases

 

360 DERECE RISK DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMI  : Böylelikle  herhangi biro olay ,olgu , riskli durum, istenmeyen olay , kaza, ya da ramak kalma benzeri hadiselere “insan davranış odaklı” ya da “Davranış Odaklı Emniyet” yaklaşımlarıyla  kaç farklı şekilde yaklaşılabileceği ve bu sayede riskin varsayımlara ,önyargılara meydan okunarak en aza indirilmesinin önünün nasıl açılacağı konusunda ilham vermektir bu eğitimin temel gayesi . 

 

 

360 SOUNDS LIKE ZERO BUT IT IS NOT COME UP DRY CASE

360 DERECE O noktası ise SIFIRA SIFIR ELDE VAR SIFIR DEĞİLDİR.  Sonuç olarak ; alıştığınız tarzın dışında biraz tsunami , dalga fırtına ve heyecan var bu 360 derece yaklaşım üzerine temellendirilmiş eğitimde Sizi temin ederiz ki bu çalkantılı yolculukta mideniz seyir boyunca size hiç sorun çıkarmayacak. Bu nedenle genel bakış açısı 360 derece yaklaşım üzerine temellendirilmiştir.

Unutmayalım ki usta  “Dalgasız ,durgun denizler, usta ve yetenekli denizciler yetiştirmez”

 

Bu eğitim modülü ve modülleri gerçeğin önüne istemli ya da istemsiz olarak sözcüklerin ya da soruların içine çekilmiş  perdeleri aralamak, gereğinde tamamıyla kaldırmak içindir.

 

 

 

 

AChi Lange Challenge 360 Modules are the guideliness of Leader.

 

 

SECONDARY OBJECTIVE / SIDE OBJECTIVE

SECONDARY OBJECTIVE / SIDE OBJECTIVE: In addition to the didactic inspiration that is intended to be presented to the participant by transferring the main content of this training method, this training method; 360 degrees and multi-layered "conscious clutter" in the universe in accordance with the chaos order-chaos order logic in the form of order and clutter in the neurons of the human brain. CHI-LANGE CHALLENGE with PARADIGM SHIFTS (CHI-FT) – PARADIGM-CHIEF.

 

CHI-LANGE CHALLENGE360 with PARADIGM SHIFTS – Miss.PARADIGM-CHIEF.CigdemYorgancioglu

 

 

İKİNCİL AMAÇ /YAN AMAÇ : Bu eğitim metodunun ,eğitim ana içeriğinin aktarılmasıyla katılımcısına sunulmak istenen öğretici ilhamın yanında ;360 derece ve çok katmanlı şekilde  “bilinçli dağınıklıkla” evrendeki kaos düzen-kaos düzen mantığına uygun halde  bir düzen bir de dağınıklık yaratma şeklinde insan beyninin nöronların aktivitesi dalgalandırıp nöronları ateşleyerek hedefe yaklaşmayı öngörerek yapılandırılmış yaklaşımıyla,  sorulara sorunlara çözüm, evrensel etik  ve insan odaklı yeni yaklaşımlarla çeşitli  bakış açısı öneren çalışmaların da önünü açmaktır .ÇiğdemYorgancıoğlu kendi ifadesi ile CHI-LANGE CHALLENGE  with PARADIGM SHIFTS (CHI-FT) – PARADIGM-CHI-EF   olarak ifade etmektedir.

(Bakınız : (phis makalesi, güvenli iletişim uygulamaları için yeni bir hibrit algoritma önermektedir. Önerilen algoritma, bir bulanık beyin duygusal öğrenme denetleyicisi (FBELC), tekrarlayan bir serebellar model artikülasyon denetleyicisi (RCMAC) ve sağlam bir dengeleyici (RC) içerir. Ana beyin taklit edilen sinir ağı denetleyicisi, bir insan beyninin karar ve duygusal aktivitesine yaklaşan matematiksel bir model olan RCMAC ve FBELC'nin bir kombinasyonudur. Verimli bir hibrit yapı üretmek için FBELC'ye bir bulanık çıkarım sistemi de birleştirilir, daha sonra güvenli iletişim uygulamaları için kullanılır. 3 boyutlu (3B) Genesio kaotik sistemi, önerilen algoritmanın gücünü ve performansını göstermek için sesli ve görüntülü güvenli iletişim sistemleri için kullanılır. İlk uygulamada, bilgi iletimi için güvenliği artırmak için yeni bir görüntü şifreleme algoritması önerilmiş, ardından görüntü güvenli iletişimin kaotik senkronizasyonu için birkaç standart görüntü uygulanmıştır. İkinci uygulamada, ses sinyali şifreleme taşıyıcı sinyali olarak kullanılan 3B kaotik yörüngeye gömülür, şifre çözme için önerilen yöntem kullanıldıktan sonra kaynak sinyal alınabilir. Önerilen hibrit algoritmanın performansını ve verimliliğini doğrulamak için son algoritmalar için güvenlik analizleri ve ortalama karekök hata kullanılarak simülasyon sonuçlarının karşılaştırmaları yapılır. Simülasyon sonuçları, algoritmamızın daha iyi senkronizasyon performansı elde edebileceğini ve daha verimli ses ve görüntü güvenli iletişim sağlayabileceğini göstermektedir.)

Ref : https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9432839

https://neurosciencenews.com/cortical-neurons-order-chaos-14771/

Source : EPFL Media Contacts: Kate Mullins – EPFL Image Source: The image is credited to Blue Brain Project / EPFL. Original Research: Open access “Cortical reliability amid noise and chaos”. Max Nolte, Michael W. Reimann, James G. King, Henry Markram & Eilif B. Muller. Nature Communications. doi:10.1038/s41467-019-11633-8 Abstract Cortical reliability amid noise and chaos Typical responses of cortical neurons to identical sensory stimuli appear highly variable.

 

CHI LANGE CHALLENGE BİLİNÇLİ DAĞINIKLILIK It is an opinion and a view  that argues how the human mind can learn from clutter as well as from categorized sequences, how to keep it excited and permanently agile in memory, and accelerate the fluency of thinking flexibly without being stuck with material patterns. defends the idea that there may be an element. This definition should not be confused with concepts such as "blurred brain", "difficulty of consciousness", "cognitive disorganization", and confusion.

it may coincide with definition of "fuzzy brain" or fuzzy logic  to a certain extent .

the aim here is to increase the activity of neurons

In between "The Fuzzy logic is an approach to variable processing that allows for multiple possible truth values to be processed through the same variable."

 

İnsan zihninin kategorize edilmiş sıralamaların yanısıra dağınıklık içerisinden  nasıl öğrenebileceğini, hafızada heyecanla ve kalıcı olarak nasıl çevik tutabileceğini ve maddi kalıplara takılmadan esnek düşünebilmenin akıcılığını  hızlandıracağını savunan bir bir fikir ve aynı zamanda bir görüştür.Bu bakış açısı , bilinçli dağınıklığın kişinin kişisel , yönetsel ve profesyonel  hedeflerine pürüzsüz şekilde ulaşması bakımından  ivme kazandırıccı bir unsur olabilir fikrini savunur. .Bu tanımlama “bulanık beyin” “bilinç dağınıklığı”, “bilişsel dağınıklık”,kafası dağınıklılık gibi kavramlarla karıştırılmamalıdır.

nöronların aktivitesinin arttırılmasıdır  burada amaçlanan

 

Bulanık mantık, aynı değişken aracılığıyla birden fazla olası doğruluk değerinin işlenmesine izin veren değişken işlemeye yönelik bir yaklaşımdır.

.https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9432839

 

 

 

SCAMPER

 

SCAMPER The nearest method to “ChiLange Challenge CLC360” is SCAMPER method usually used in Design Thinking Methodology Series of thought sparkers or vexations which help you to innovate on an existing product, service or situation by looking through different lenses are deemed as SCAMPER.The mutual tools Chi Lange Challenge CLC360  are as follows … Substitute,Combine,Adapt,Modify (Also Magnify and Minify),Eliminate,Rearrange.

Farklı merceklerden bakarak mevcut bir ürün, hizmet veya durum üzerinde yenilik yapmanıza yardımcı olan bir dizi düşünce kıvılcımını veya provokasyonu ifade eden ve Tasarım Odaklı Düşüncenin kullandığı metodlardan biri olan SCAMPER metodu ChiLange Challenge CLC360” yaklaşımına en yakın olan bakış açısını da içinde barındırır.

 

 

PERSPEKTİF/RISK ALGISI  : Yakınımızdaki nesnelerin, daha uzakta gerçekte daha büyük olanlara nispetle  , daha da büyükmüş gibi  algılanmasını anlarsak bu eğitimdeki 360 derece yaklaşımın “Risk Mitigasyonunda”risklerin azaltılmasında asıl ,hedefe yakınsamasını anlayabilirz.Daha kısa bir cümle ile söylersek .

 

“The POWER OF WHAT IF AND WHAT IF NOT   /YA ÖYLE İSE – YE ÖYLE DEĞİLSE” nin GÜCÜ  (The name of the  Prospective Book studied by C.Yorgancioglu

Ve geldik esas soruya :

Tüm bunlar hangi yöntemle yapılacak ?

DURUMSALLIK … Durumsallık  CONTINGENY –ÖZGÜNLÜK … SORULAR

 

“YA ÖYLEYSE”, “EĞER” VE “ŞAYET” :Bu sözcükleri merkeze alıp sizi varsayımların girdapına alan  ZATEN sözcüğünü de çöpünüze atmazsanız SORUNLAR ile ÇÖZÜMLERİ arasına fazla mesafe koymaya eğilimli ya da azimli olabilirisniz. Şimdi bunu biraz daha açalım .

 

LEARN AND INSPIRE  FROM QUESTIONS In multiple choice questions, it is sometimes difficult to distinguish very close options. If answering the choices of the questions is considered as a learning style, it is functional to create diversity among nuances. The Chi Lange Challenge 360 approach believes in this. The exam is not just a form of testing, it is a continuation step of learning. .Extend multiple choice set.

SORULARDAN ESINLEN VE ÖĞREN : Çoktan seçmeli sorularda bazen birbirine çok yakın seçeneklerin ayırsanması zordur.Soruların şıklarının cevaplanması bir öğrenme biçimi olarak düşünülürse nüans arasında çeşitlilik yaratmak işlevseldir.Chi Lange Challenge360 yaklaşımı buna inanır . sınav sadece sınama biçimi değil öğrenmenin bir devam adımıdır. .Çoktanseçmeli soru kümesinde yanıtların seçeneklerini arttırmayı önerir.

 

 

UNVEİL THE HINTS BETWEEN THE LINES

UNVEİLS THE HINTS BETWEEN THE LINES

Clc360   cautiously studied the unseen hints and motive  that shape and design  human perception, behavior  and relevant decision-making in each of the Dialogues,Questions,Games

 

SATIRLAR ARASINDAKİ İPUÇLARINI ORTAYA ÇIKARIR Clc360, Diyaloglar, Sorular, Oyunlar'ın her birinde insan algısını, davranışını ve ilgili karar verme sürecini şekillendiren ve tasarlayan görünmeyen ipuçlarını ve güdüleri dikkatle inceledi.

 

 

Chi Lange Challenge 360 CHALLENGES ON WHAT ?

Dogma, conditioning,prejudices bad intent,bias non ethic rules(universally accepted codes),Respectlessness,assumptions,conditioned behaviour patterns.reluctance to constructive and positive change.Generalizations.anger,hate,subliminal messages,unbalanced ego, (unless requıred due to nature of work  hierarchical attitude,obesity,greediness,arrogance.

 

Eg :module :ATTITUDE BASED LEADERSHIP Exploring the thin line between self-confidence and arrogance.

 

Dogma, koşullanma, önyargılar, kötü niyet, önyargı, etik dışı kurallar (evrensel olarak kabul edilen kodlar), Saygısızlık, varsayımlar, koşullu davranış kalıpları. Yapıcı ve olumlu değişime isteksizlik. Genellemeler. öfke, nefret, bilinçaltı mesajlar, dengesiz ego, işin doğası gereği luzumlu olanların dışında baskıcı hiyerarşik tutum, obezite, açgözlülük

Modül örneği :Kendine güven ve kibir arasındaki ince çizgiyi keşfetmek.

 

LEARN “HOW TO BEAT  ALL CHALLENGES including status quo bias  and persuade yourself and others  views ,prospects to change by clearly distinguishing your elucidations and solutions  from challenging alternatives.”

 

“Açıklamalarınızı ve çözümlerinizi zorlu alternatiflerden net bir şekilde ayırt ederek, statüko ön yargısını nasıl yeneceğinizi ve kendinizi ve başkalarının görüşlerini, beklentilerini değiştirmeye nasıl ikna edeceğinizi” öğrenin.

 

VALUES:  honesty, integrity, energy and stamina 

 

THE TRAPS AND RISK  OF COMFABULATION

Gap between desire and reality

Gap between desire and reliability

Gap between desire and real tea

 

 

OVERVIEW

"CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHI EFT" COURSE MODULE OVERVIEW

"CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHI EFT" KURS MODÜLÜNE GENEL BAKIŞ

 

The complete overview of  Risk related issues are chaotic,complicated  and problematic in nature. Certainly You met with different methods to cope with any problems in same nature  before. Risk Management is like archeological excavation. mapping, measuring, digging,data collection, cleaning, sorting and more .

 

Our responses to the fiasco/failure/breakdown/fixing process during Risk Management or Mitigation can also complicate an event that is already complex or has the potential to happen. In fact, those reactions can make the resolution of the incident more complicated or smooth. In the process you call Corrective Action or CAP or CAPA, the time it takes to find the root cause of any problem is increasing, so your current workflows are slowing down and your quality is becoming questionable or not? At this point, it becomes important how quickly and accurately you reach the root cause, or in other words, the root cause of all issues.

 

Otherwise, the Losses begin and this will present you with a new issue.

 

There are many methods today that can lead us to the root cause and then corrective action, but which one is right for you?

 

Whatever method you pick, a reasoning model ought to deliver direction and clarity by presenting the gigantic picture of change along with certain chief and significant details.  In this regard CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHIEFT  helps you and your crew develop comprehensive,practical,strategical,philosophical,logical, and innovative, decisive, resilient,conculusive  solutions for your troubles,problems and issues in a competitive challenging environment  . it shows how different people can work together peacefully in a competitive atmosphere and settings . It is a human and values focused,  innovative  re-design the mind map process. Route of reasoning is  revealed using if-then statements are really promisory.Especially the “Read between the lines” sessions.

Through these course modules, you will develop a solid understanding of the major phases and methods in re-design mind map via paradigm shifts  thinking, and you will acquire how to implement your brand-new mindfulness and awareness in your professional work life. You can take it to your boat . CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHIEFT   offers  you tons of patterns; case studies,question settings,reasoning gaps settings, inspirational media materials, which may help you dig  further into CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHI EFT (SHİFT)Methodology by Cigdem Yorgancioglu

 

Riskle ilgili konulara tam bir genel bakış, doğası gereği kaotik, karmaşık ve sorunludur. Elbette daha önce aynı nitelikteki herhangi bir problemle başa çıkmak için farklı yöntemlerle karşılaştınız. Risk Yönetimi arkeolojik kazı gibidir. haritalama, ölçme, kazma, veri toplama, temizleme, sıralama ve daha fazlası.

 

Riskin Yönetilmesi veya Mitigasyonu  esnasında arıza/düzeltme, sürecinde gösterdiğimiz  tepkiler, zaten karmaşık olan ya da olma potansiyeli olan bir  olayı  daha karmakarışık hale de getirebilir. Esasında o tepkiler olayın çözümünü daha karmaşık hale de getirebilir  , pürüzsüz hale de .İsmine  Düzeltici Faaliyet veya CAP veya CAPA dediğiniz süreçte  herhangi bir sorunun temel nedenini bulmak için geçen süre artıyor, bu nedenle mevcut iş  akışlarınız yavaşlıyor ve kaliteniz de şüpheli hale  geliyor mu yoksa ? İşte bu noktada tüm meselerin  temel nedenine, ya da bir diğer deyişle kök nedenine  ne kadar çabuk ve olabildiğince isabetli ulaştığınız önem kazanır.

 

Aksi takdirde  Kayıplar başlar demektir ve bu sizi yeni bir mesele ile karşı karşıya getirir.

 

Bugün bizi temel nedene ve ardından düzeltici eyleme götürebilecek birçok metod  araç var, ancak hangisi sizin için doğru?

 

Hangi yöntemi seçerseniz seçin, bir akıl yürütme modeli, değişimin devasa resmini, belli başlı ve önemli ayrıntılarla birlikte sunarak yön ve netlik sağlamalıdır. Bu bağlamda, CHI LANGE CHALLENGE 360 PARADIGM CHIEFT, sizin ve ekibinizin, rekabetçi ve zorlu bir ortamda sıkıntılarınız, sorunlarınız ve sorunlarınız için kapsamlı, pratik, stratejik, felsefi, mantıksal ve yenilikçi, kararlı, esnek, kesin çözümler geliştirmenize yardımcı olur. farklı insanların rekabetçi bir atmosferde ve ortamlarda nasıl barış içinde birlikte çalışabileceklerini gösterir. İnsan ve değerler odaklı, yenilikçi bir zihin haritası sürecini yeniden tasarlar. Akıl yürütmenin yolu if-then ifadeleri kullanılarak ortaya çıkar. Gerçekten umut vericidir. Özellikle “Satır aralarını oku” oturumları.

Bu kurs modülleri aracılığıyla, paradigma kaymaları düşüncesi yoluyla zihin haritasının yeniden tasarlanmasındaki ana aşamalar ve yöntemler hakkında sağlam bir anlayış geliştirecek ve yepyeni farkındalığınızı ve farkındalığınızı profesyonel iş hayatınızda nasıl uygulayacağınızı öğreneceksiniz. Teknenize götürebilirsiniz. CHI LANGE CHALLENGE369 PARADIGM CHIEFT PARADIGM TRANSITION size tonlarca desen sunuyor; CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHI EFT (SHİFT) Methodology by Çiğdem Yorgancıoğlu

 

 

 

GO BEYOND COMMITMENTS

Our determination,inspiration and effectiveness "infrequently" surpasses our commitment.Until now no dissappointment observed.

The word purposefully chosen as “"infrequently"  ... Because if it would be changed with "NEVER", than it would be totally inconsistent with the philosophy and logic of Chi Lange Challenge 360 (CLC360).

 We usually go beyond our commitments in terms of conveying the mentality and methodology of Chi Lange Challenge 360 (CLC360)

 

EKSERIYA TAAHUTLERININ OTESINE GECER

Kararlılığımız, ilham kaynağımız ve etkinliğimiz  çok "nadiren" taahütlerimizin ötesine geçmekte. Amaca yönelik olarak “nadiren olarak seçilmiştir kelime... Çünkü ASLA ile değiştirilseydi, Yani “Tahhaütlerimizi hiç aşmaz” , ya da “asla aşma”z deseydik Chi Lange Challenge 360'ın (CLC360) felsefesi ve mantığı ile taban atabana zıt ve tamamıyla  tutarsız olurdu.

 Chi Lange Challenge 360'ın (CLC360) zihniyetini ve metodolojisini aktarma konusunda genellikle taahhütlerimizin ötesine geçiyoruz.

 

 

Chi Lange challenge 360 CREATES A WORST POSSİBLE IDEA SCENARIO -BE A DEVILS ADVOCATE -GAMES-THEATRE-QUESTIONS-PUZZLES-LOGICAL RIDDLES AND MORE

 

Worst Possible Idea is a highly efficent,creative ,innovative,effective method that you can use to get the creative rewards  flowing and help those who are not so confident in expressing themselves by flipping the brainstorm on its head. It’s a lot of fun too. Instead of going for good ideas and putting the pressure on, call for the "worst possible ideas" your team can come up with. Doing this relieves any anxiety and self-confidence issues and allows people to be more playful and adventurous, as they know their ideas are most certainly not going to be scrutinised for missing the mark. It's way easier to say, “hey, no that's not bad enough” than the opposite.

 

Chi Lange Challenge 360, OLASI EN KÖTÜ FİKİR SENARYOSUNU YARATIR -ŞEYTANIN SAVUNUCUSU OLUN -OYUNLAR-TİYATRO-SORULAR-BULMACALAR-MANTIKSAL BİLMECELER VE DAHA FAZLASI

 

Olası En Kötü Fikir, yaratıcı ödüllerin akmasını sağlamak için kullanabileceğiniz ve kendilerini ifade etme konusunda o kadar emin olmayanlara beyin fırtınasını tersine çevirerek yardımcı olmak için kullanabileceğiniz son derece verimli, yaratıcı, yenilikçi, etkili bir yöntemdir. Bu da çok eğlenceli. İyi fikirlerin peşinden gitmek ve baskı yapmak yerine, ekibinizin bulabileceği "mümkün olan en kötü fikirleri" arayın. Bunu yapmak, herhangi bir endişe ve özgüven sorununu giderir ve fikirlerinin kesinlikle hedefi kaçırmak için incelenmeyeceğini bildiklerinden, insanların daha eğlenceli ve maceracı olmalarını sağlar. “Hey, hayır bu yeterince kötü değil” demek tam tersini söylemekten çok daha kolay.

 

 

APPLY SKETCHSTORM TECHNIQUE TO DRAMA

LEARN BY SKETChi STORM  SketCHIstormDrama, DRAMA ROLE PLAYING CHALLENGE

To create a safe work environment for your employees and the public as a sucessfull leader You (and We also ) require  inventive tools and approaches. Chi Lange Challenge 360 Approach is one of it which adapts some of the techniques from other disciplines and approach as mentioned above. Design thinking is one of them. Design thinking offers an organized and structured process that helps innovators break free of counterproductive tendencies that prevent innovationSketchstorm is one of the technique used in Design thinking . SketCHIstormDrama   blends Sketchstorm  tool with insights into Drama Role Playing.SketCHIstormDrama is one of the method used in Chi Lange Challenge 360 Approach

 

Throughout the inventive  idea and thought generation  sessions, it is a valuable exercise to express ideas and possible solutions in diagrams and rough outlines rather than just words. Images have a way of generating more ideas and offering a broader lens of thinking. The idea of ​​sketching ideas isn't to develop beautiful drawings that are worth framing,outlining  and mounting on the wall. Sketches should be as simple (artless in this connotation. You are not expected to create masterpiece)and rough as possible with enough detail to convey meaning.You can rely on sketches, a proven design tool, to help you explore your design space more thoroughly and avoid the pitfalls of prematurely focusing on insufficient design options.More explicitly, sketches can assist you in the design process by helping you think more clearly and creatively, resourcefully, ingeniously about your ideas. They can help you generate plenty of ideas and thoughts  without displeasing about their quality. Sketches will help you invent and explore concepts by quickly recording ideas. Sketches will make it easy for you to discuss, critique, and share your ideas with others. That's why sketches are a great tool to help you and your team choose which ideas are worth pursuing.

 

DRAMA ROL OYNAMADA  SKETCHSTORM TEKNİĞİNİ UYGULAYIN

SketCHIstormDrama,SKETChi  STORM DRAMA İLE ÖĞRENİN ESKIZ FIRTINASI DRAMA

 

Başarılı bir lider olarak çalışanlarınız ve toplum için güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için Siz (ve Biz de ) yaratıcı araçlara ve yaklaşımlara ihtiyacınız var. Chi Lange Challenge 360 ​​Yaklaşımı, diğer disiplinlerden bazı teknikleri uyarlayan ve yukarıda belirtildiği gibi yaklaşımlardan biridir. Tasarım odaklı düşünme bunlardan biridir. Tasarım odaklı düşünme, yenilikçilerin yeniliği engelleyen üretkenlik karşıtı eğilimlerden kurtulmasına yardımcı olan organize ve yapılandırılmış bir süreç sunar.Sketchstorm, Tasarım düşüncesinde kullanılan tekniklerden biridir. SketCHIstormDrama, Sketchstorm aracını Drama Rol Oynama içgörüleriyle birleştirir.SketCHIstormDrama, Chi Lange Challenge 360 ​​Yaklaşımında kullanılan yöntemlerden biridir.

 

Ufuk açıcı yaratıcı Fikir ve Düşünce oluşturma seansları boyunca, fikirleri ve olası çözümleri sadece kelimelerden ziyade diyagramlar ve kaba taslaklarla ifade etmek kıymetli  bir alıştırmadır. Görüntülerin daha fazla fikir üretme ve daha geniş bir düşünme merceği sunma yolu vardır. Fikirleri eskiz etme fikri, çerçevelemeye ve duvara monte etmeye değer güzel çizimler geliştirmek değildir. Eskizler, anlamı iletmek için yeterli ayrıntı ile mümkün olduğunca basit ve kabataslak olmalıdır.Yani burada sizden bir sanat şaheseri yaratmanız beklenmemektedir. Tasarım alanınızı daha kapsamlı bir şekilde keşfetmenize ve yetersiz tasarım seçeneklerine zamanından önce odaklanmanın tuzaklarından kaçınmanıza yardımcı olması için kanıtlanmış bir tasarım aracı olan eskizlere güvenebilirsiniz.

Daha spesifik olarak, eskizler, fikirleriniz hakkında daha net ve yaratıcı düşünmenize yardımcı olarak tasarım sürecinde size yardımcı olabilir. Kaliteleri hakkında endişelenmeden birçok fikir üretmenize yardımcı olabilirler. Eskizler, fikirleri hızla kaydederek kavramları icat etmenize ve keşfetmenize yardımcı olacaktır. Eskizler, fikirlerinizi başkalarıyla tartışmanızı, eleştirmenizi ve paylaşmanızı kolaylaştıracaktır. Bu nedenle eskizler, sizin ve ekibinizin hangi fikirlerin peşinden gitmeye değer olduğunu seçmenize yardımcı olacak harika bir araçtır.

SKETCHI STORM DRAMA da , bu süreçler tamamlandıktan sonra bunu rol çalışmalarına taşıma ve canlandırma süreci başlar .

In SKETCHI STORM DRAMA , after these processes are completed , the process of bringing it to role studies and animating begins .

 

 

LEARN by Creative GAMES DRAMA THEATRE –SKETCH DRAMA SKETCHISTORM  DRAMA

LEARN by QUESTIONS

MIND TEASERS-LOGICAL RIDDLES

LEARN by READING BETWEEN THE LINES

SMART RISK MANAGEMENT of The VISIONAIRE LEADERS 

CHI LANGE CHALLENGE 360 CINEMARINE SESSIONS

LEARN FROM THE MOVIE SCENES /AFTER  REVIEWS

Men of Honor,Titanic,Few Good Men,12Angry M Frida Kahlo  (LEADERSHIP RISK MANAGEMENT)-Human Factor BB ,Game of Truth or Dare, SKETCHES/THEATRE/DIALOGS -Chronicles of Retired Captain and Grandson by Cigdem Yorgancioglu -Warning Signs in Confrontations on Board

LEARN by Creating Films and Drama

The film begins with an overhead view of a Retired Captain and Grandson… 

 

 

LEARN by Creative GAMES DRAMA THEATRE

LEARN by QUESTIONS

LEARN by READING BETWEEN THE LINES

SMART RISK MANAGEMENT of The VISIONAIRE LEADERS 

CHI LANGE CHALLENGE 360 CINEMARINE SESSIONS

LEARN FROM THE MOVIE SCENES /AFTER  REVIEWS

Men of Honor,Titanic,Few Good Men,12Angry M Frida Kahlo  (LEADERSHIP RISK MANAGEMENT)-Human Factor BB ,Game of Truth or Dare, SKETCHES/THEATRE/DIALOGS -Chronicles of Retired Captain and Grandson by Cigdem Yorgancioglu -Warning Signs in Confrontations on Board

 

Yaratıcı OYUNLAR DRAMA TİYATROSU ile ÖĞRENİN

SORULARA GÖRE ÖĞRENİN

SATIRLAR ARASINI OKUYARAK ÖĞRENİN

VİZYONER LİDERLERİN AKILLI RİSK YÖNETİMİ

CHI LANGE CHALLENGE 360 SİNEMARİN OTURUMLARI

FİLM SAHNELERİNDEN ÖĞRENİN / İNCELEMELERDEN SONRA

Men of Honor,Titanic,Few Good Men,12Kızgın M Frida Kahlo (LİDERLİK RİSK YÖNETİMİ IQ-EQ Balance )-İnsan Faktörü BB ,Doğruluk mu Cesaret mi Oyunu, Kroki/TİYATRO/DİALOGLAR -Çiğdem Yorgancıoğlu Emekli Kaptan ve Torunun Günlükleri -Çatışmalarda Uyarı İşaretleri gemide

 

No comments:

Post a Comment