REDESIGNING
THE GENIUS LEADERS MIND AND ATTITUDE MAP
VIA Chi Lange Challenge 360 PARADIGM TRANSITIONS APPROACH
DAHİ
LİDERLERİN ZİHİN VE TUTUM HARİTASINI Chi Lange Challenge 360 PARADİGMA GEÇİŞLERİ YAKLAŞIMI İLE YENİDEN TASARLAMAK
PREFACE
CONTENT AND NAME
Author/Copyright holder:H.Cigdem YORGANCIOGLU
LİDERLER GERÇEK BİR SANATÇIDIR. RİSK YÖNETİMİ SATIR ARASI OKUMA VE BİR MUHAKEME BECERİSİDİR. BU YETKINLIK BİR
SANATTIR .
LEADERS ARE BEST ARTIST .RISK MANAGEMENT IS READING BETWEEN THE LINES AND A
REASONING SKILL. THIS COMPETENCY IS AN ART. Chi Lange Challenge 360
Chaos theory describes the
attributes of the point at which stability passes into instability or order
into disorder.So as the chi lange challenge 360 approach. The guideline of the
visionaire leader.
Kaos teorisi, tıpkı Chi Lange challenge 360 yaklaşımında olduğu gibi
istikrarın istikrarsızlığa veya düzenin düzensizliğe geçtiği noktanın
niteliklerini tanımlar. Chi Lange challenge 360
THE FINAL OBJECTIVE and EXPECTATION
The Smart
Designed safety system mantality for seafarers via Chi Lange Challenge 360
should be able to run incessantly without human supervision. It does not mean the system will run without human
supervision. it is not a paradox but paradigm transition.
NIHAI HEDEF VE BEKLENTI
Chi Lange
Challenge 360 aracılığıyla denizciler için Akıllı Tasarlanmış güvenlik
sistemi mantığı, insan denetimi olmadan aralıksız olarak çalışabilmelidir. Bu,
sistemin insan denetimi olmadan çalışacağı anlamına gelmez. bu bir paradoks
değil, paradigma geçişidir.
BASIC PHILOSOPHY BEHIND ÇiğdemYorgancıoğlu Chi LANGE Challenge 360 Approach
In the context of
need, man naturally turns to his environment and affects, changes,sometimes shakes,
and transforms his environment with the relations he creates in orientation. If
man has sufficient capacity and ability to naturally change his environment,
adapt it to himself or adapt himself to the environment as he wishes, there is
no method problem - or method seeking and awareness.
Only when a
person encounters resistance in meeting his needs and achieving his goal, then
He or She searches for "how to". This is exactly where the person in
question looks for a method. Now the trial and error process begins. It
develops tools, knowledge and ways of using it, becomes aware of this process,
and thus creates a method to overcome resistance and obstacles on the way to
reaching the range. In this sense, method is the state of consciousness and
awareness of Human who thinks about what She/He/Others thinks.
Such mindfullness
requires balanced EQ and IQ and CreativiveMind Quotient. Chi Lange Challenge360
Approach , aprroaching you with this
reward.
Gereksinimler bağlamında insan tabiatı gereği çevresine yönelir ve yönelmede
oluşturduğu ilişkilerle çevresini etkiler, değiştirir,bazen sarsar ve dönüştürür. Şayet insanın doğal olarak çevresini değiştirme ,
onu kendine uydurma ya da kendini çevreye kendi istediği şekilde adapte edebilme kapasitesi ve yeteneği yeterliyse, yöntem sorunu - ya da
yöntem arayışı ve farkındalığı yoktur.Kişi ancak ihtiyaçlarını karşılamada ve
amacına ulaşmada kayda değer bir dirençle karşılaştığında “nasıl yapılır”
arayışına girer, İşte tam bu nokta sözkonusu
kişinin bir yöntem aradığı yerdir. Artık
deneme yanılma süreci başlar. Menzile ulaşma yolundaki direnç ve
engelleri aşmak için araçlar, bilgiler ve kullanım yolları geliştirir, bu
sürecin farkında olur ve böylece bir yöntem oluşturur. Bu anlamda yöntem, düşündüğünü
düşünen insanın şuur ve farkındalık
halidir.Başka bir deyişle yöntem, bilinçli insanların ne yaptığının
farkındalığıdır.-Dengeli bir Duygusal Zeka ve IQ dışında Yaratıcı bir Zeka gereksiniyor
böyle bir farkındalık Chi Lange Challenge360 Yaklaşımı size böyle bir ödülle yaklaşıyor. .
PHILOSOPHY, PURPOSE OF THE APPROACH
We know many definitions of RCA Root Cause
analysis and how it works, such as RCA, 5 WHYS QUESTIONS. The corrective action
process is also outlined in ISO/IEC 17025 and ISO/IEC 17020 and provides an
approach to performing effective cause analysis. How, then, is the significance
of proper and inappropriate effort to determine if corrective action is crucial,
the philosophy, purpose, and benefits of performing an effective cause
analysis, the nature of the way questions are asked, or the process of
analyzing how we should structure when asking, or how results may vary from
situation to situation?(contingency approach-situational approach) Do we know
how to distinguish and evaluate? Are we on our way to asking structured, well
designed and well-formulated questions?
RCA, 5 NİÇİN
SORUSU gibi pek çok RCA Kök Neden analizi tanımını ve işleyiş şekillerini
biliyoruz.Düzeltici eylem süreci de
ISO/IEC 17025 ve ISO/IEC 17020'de özetlenmiştir ve etkili neden analizi
gerçekleştirmek için bir yaklaşım sunar. Öyleyse, düzeltici eylemin gerekli
olup olmadığını, etkili bir neden analizi gerçekleştirmenin felsefesini,
amacını ve faydalarını, belirlemek adına sorulmuş soruların sorulma
şeklinin yapısını ya da sorarken nasıl
yapılandırmamız gerektiğinin analiz etme
sürecini veya sonuçların duruma göre nasıl değişebileceğini belirlemek
için uygun olan ve olmayan çalışmanın
önemini nasıl ayırt edip değerlendireceğimizi biliyor muyuz? Yapılandırılmış,tasarlanmış ve iyi formüle edilmiş sorular sorma yolunda
mıyız?Eğer değilsek sizce cevaplar işimize yarar mı ?
The skills, approaches and tools to evaluate and improve
the effectiveness and efficiency of a management system through effective cause
analysis and the implementation of corrective actions, which is undoubtedly one
of the decisive methods of risk mitigation, and the human dimension or
behavior-oriented security issues have certainly been presented to you in various forms with different contents and
contexts .
Kuşkusuz Risk
mitigasyonu konusunda belirleyici yöntemlerden biri olan, etkili neden analizi
ve düzeltici eylemlerin uygulanması yoluyla bir yönetim sisteminin etkinliğini
ve verimliliğini değerlendirmek ve geliştirmek için beceriler, yaklaşımlar ve
araçlar ve insani boyutu ya da davranış odaklı güvenlik konuları muhakkak çeşitli
şekillerde farklı içerik ve bağlamlarda size daha öncesinde sunulmuştur.
Of course , we will proceed in this training modules (or
let’s say flow) namely CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHIEFT without taking your precious time (ours as
well ) in repetitions , but by making references to the basic concepts in their
context .
Elbetteki tekrarlar
içinde kıymetli vaktinizi, ve vaktimizi almadan fakat bağlamı içinde temel kavramlara
hatırlatma atıfları yaparak ilerleyeceğiz bu
CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHIEFT eğitim
modülleri akışı içinde .
For
example, during “a concrete case” , when necessary, we can bring you the
definitions you already know, perhaps with different ways of saying, in order
to make it easier for you to follow up without touching the essence.
Örneğin bir “somut
olay” esnasında gerekli durumlarda size bildiğiniz tanımları belki farklı
söyleyiş biçimleri ile özüne dokunmadan yeniden takip etmenizi kolaylaştırması
açısından karşınıza çıkarabiliriz.
We know the fact that ;The goal of RCA is to identify the
root cause of the problem. The next step is to trigger long-term corrective
actions to address the root cause identified during RCA, and make sure that the
problem does not resurface.
Biliyoruz ki “RCA'nın
yani Kök Neden Analizinin amacı, sorunun,meselenin, bir olayın, bir kazanın
temel nedenini belirlemektir. Sonraki adım, RCA sırasında saptanan temel nedeni
ele almak için uzun vadeli düzeltici eylemleri başlatmak ve sorunun yeniden
ortaya çıkmamasını güvence altına
almaktır .”
The answer to the question of why do we deal with
different subjects instead of categorically explaining all subjects in a
sequential wholeness is to distinguish between the definitions we already know
or the concepts we will meet in the ordinary flows of life in terms of
emotional states and reasoning structures, and to read between the lines in
this way. Because life does not present us events and facts in such a
sequential and clear way.
Neden kategorik
olarak tüm konuları sıralı bir bütünlik içinde anlatmak yerine farklı konuları
işliyoruz sorusunun cevabı ise zaten bildiğimiz tanımlamaları ya da yeni
tanışacağımız kavramları hayatın olağan akışları içinde tüm olan bitenin
arasındaki duygu durumları ve muhakeme yapıları içinde ayırsamak, satır
aralarını bu şekilde okumaktır. Çünkü hayat bize olayları ve olguları bu kadar
sıralı ve net bir şekilde sunmaz .
CHI LANGE CHALLENGE NARRATIVE DESCRIPTIONS, JUSTIFICATIONS,
CHI refers to name “CIGDEM” who prepares the modules. Pronouced “CHIdam”
Lange means flannel blanket. “almost YORGAN in Turkish
language. Attribution to her Surname .
A mix between lane and change. usually happens when
changing lanes or when lanes suddenly change without one noticing soon enough.
It is potentially dangerous when one langes.
Şerit ve değiştirmek kelimelerinden türemiştir.
genellikle şerit değiştirirken veya şeritler, yeterince erken fark edilmeden
aniden değiştiğinde olur. Birinin yalpalaması potansiyel olarak tehlikelidir.
PRIMARY ASSUMPTION /TEMEL VARSAYIM
NEVER say NEVER
Always think
Before you enter a Confined Space: ALWAYS KEEP YOUR DOUBTS
kapalı bir alana girmeden önce her zaman düşünün:
ŞÜPHELERİNİZİ DAİMA KORUYUN
THINK OUT OF BOX
“Reasoning Resillience,Respect,Values,Dynamism,Contingency,Doubt,Chaotic
Logical Order,Fuzzy Logic and
Challenging” are the key words in understanding the philosophy of the Chi Lange
Challenge 360 Paradigm shifts module by Cigdem Yorgancioglu .
PROBABILITIES &INFINITY AND CONNOTATION ASSOCIATION
İHTİMALLER SONSUZDUR ÖNEMLİ OLAN
BAĞLAMDIR.
What is expected from a training is that
it is presented to the addressee in a clear and concise way in a fictional
form. If the unity of human mind and emotions is taken into consideration,
there are essentially endless possibilities between causes and effects for
finding the truth and the state of matters, ultimately minimizing risks, or in
other words, "mitigation of risks".
Bir eğitimden beklenen açık ve net bir şekilde maddeler
halinde bir kurgu içinde muhatabına sunulmasıdır. Şayet insan zihninin ve
duyguların birlikteliği ele alındığında;gerçeğin bulunması ve meselelrin hali
için , en nihayetinde risklerin en aza
indirgemesi ya da başka bir deyişle
“risklerin mitigasyonu” noktasında sebepler ve sonuçlar arasında esasesn sonsuz ihtimal vardır .
COMPASS AND BINOCULARS-VISION
COMPASS AND binoculars: First of all,
two instruments that a sailor needs are compass and binoculars.
PUSULA VE DÜRBÜN : Herşeyden önce bir denizcinin ihtiyacı
olan iki enstrüman pusula ve dürbündür.
SHARPNESS SETTINGS CLARITY
ADJUSTMENT
SHARPNESS SETTINGS CLARITY ADJUSTMENT
Required for binocular sharpness
adjustment.
The basic approach of this training is
to read the points that will create a feeling of openness between "what is
said" and what was actually meant in every spoken word and every gesture,
on the basis of human states without being a "reader of intent"or
"intentreader"
NETLİK AYARI : Dürbün netlik ayarı için gereklidir.
Her söylenen sözcük , her mimik içindeki söylenen ile
söylenilmek arasında makas açık hissi oluşturacak noktaları ;niyet okuyuculuğu
yapmadan insanın halleri temeli
üzerinden okuma inceliğidir bu eğitimin temel yaklaşımı .
Also it has some mutual rhetoric with BBS
.Behaviour-based safety (BBS) is the “application of science of behaviour
change to real world problems”. BBS “focuses on what people do, analyzes why
they do it, and then applies a research-supported intervention strategy to
improve what people do
Davranış Odaklı Emniyet
(DOE --(İng:BBS), “davranış değişikliği biliminin gerçek dünya
sorunlarına uygulanmasıdır”. BBS “insanların ne yaptığına odaklanır, neden
yaptıklarını analiz eder ve ardından insanların yaptıklarını iyileştirmek için
araştırma destekli bir müdahale stratejisi uygular.Bu bağlamda gerek
retorik gerekse bazı yöntemler açısından
DOE ile de benzer söylemlerde kesiştikleri noktalar vardır.
EVIDENCE-BASED SCIENCE IS AT THE FIRST VALUE:
In this sense, it approaches any
event/phenomenon without disregarding internationally accepted values and
scientific data, findings, and the effort behind peer-reviewed journals,
country government reports, master's and doctoral theses, and the reputation of
the outputs. This is the s approach to human emotion and mind map in each
situation from a human-oriented perspective.(in terms of “uniqueness” and
thinking “out of the box”)
It is determined to seek
"authentic" ways to eliminate the illusions of positive or negative
experiences that the person has had. "Uniqueness" is the valuable key
to the approach.
In this sense, it has very similar
elements to the "Design Thinking" perspective.
EN ÖNDE KANITA DAYALI BİLİM VARDIR : Bu anlamda,herhangi
bir olaya/olguya uluslararası kabul
görmüş , değerler ve bilimsel veriler ,bulgular yok sayılmaksızın, hakemli
dergilerin, ülke hükümet raporlarının , yüksek lisans ve doktora tezlerinin
arkasındaki emeği ve çıktıların itibarını indirgemeksizin yaklaşır. İnsan duygu ve zihin işleyiş biçim ve durumlarına,
“Benzersizlik" ve “ezbersizlik” temelli insan odaklı her bakış
açısına yaklaşımı da böyledir.
Kişinin edinmiş olduğu olumlu ya da olumsuz tecrübelerin
yanılsamalarını bertaraf edebilmenin “özgün” yollarını arama karama
kararlılığındadır. Biriciklik esastır.
Bu anlamda "Tasarım Odaklı Düşünme" bakış açısı
ile hayli benzer unsurlar taşır.
Under the scope and
methodology , Either of the proven model, approach, systems, and theories can
be linked with Chi Lange Challenge 360 approach -/Kanıtlanmış model, yaklaşım,
sistemlerden herhangi birinin kapsamı ve metodolojisi altında, teoriler Chi
Lange Challenge 360 yaklaşımı ile ilişkilendirilebilir.
işte bazıları -some of them are as follows
Human Factors Analysis and Classification System
(HFACS)/İnsan Faktörleri Analizi ve Sınıflandırma Sistemi (HFACS)
Human Performance
Modelling/İnsan Performans Modellemesi
Generic Error-Modelling System (GEMS) Jenerik Hata
Modelleme Sistemi (GEMS)
Heinrich Pyramid/Heinrich Piramidi
Human Performance Modelling (HPM)
ICAO SHELL Model
James Reason HF Model
Swiss cheese model of Human Error
LMQ HF Model
PEAR Model
Performance Influencing Factors (PIFs)/Performansı
Etkileyen Faktörler
BBS:Behavioral Based Safety -Davranış Odaklı Emniyet
HRO: High Reliability Organizations /Yüksek
Güvenilirlikli Kuruluşlar
Failure Knowledge Database Mandala /Arıza Bilgi
Veritabanı Mandala/Arıza Bilgi Veritabanı Mandala modeli
Swiss Cheese model of Human Error and Accident
Acquisition
Grounding Theory /Gömülü Teori
Star Method
DATA ANALYZE PRECURSORS.
The Chi Lange Challenge
360 Approach does not attempt to analyze the collected data. The analyzes
made between the questions and the lines are aimed at presenting different
perspectives on data analysis. In this sense, the output of the CLC360 approach
is data analysis precursors.
VERİ ANALİZİ ÖNCÜLLERİ
Chi Lange Challenge 360 Yaklaşımı, toplanan verileri
analiz etmeye çalışmaz.Böyle bir iddiası yoktur. Sorular ve satırlar arasında
yapılan analizler, veri analizine farklı bakış açıları sunmayı
amaçlamaktadır.Bu anlamda CLC360 yaklaşımı çalışmaların çıktısı veri analizi
öncülleridir.
360 DEGREE RISK
BEHAVIORS AND APPROACH
360 DEGREE RISK BEHAVIORS AND APPROACH:
Thus, it shows how many different ways one can approach any event, phenomenon, risky
situation, undesirable event, accident, or near miss with "human
behavior-oriented" or "Behavior-Based Safety" approaches. In
this way, this training also inspires for the effective "risk mitigation" by challenging
assumptions,prejudices and biases
360 DERECE RISK DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMI : Böylelikle
herhangi biro olay ,olgu , riskli durum, istenmeyen olay , kaza, ya da
ramak kalma benzeri hadiselere “insan davranış odaklı” ya da “Davranış Odaklı
Emniyet” yaklaşımlarıyla kaç farklı
şekilde yaklaşılabileceği ve bu sayede riskin varsayımlara ,önyargılara meydan
okunarak en aza indirilmesinin önünün nasıl açılacağı konusunda ilham vermektir
bu eğitimin temel gayesi .
360 SOUNDS LIKE ZERO BUT IT IS NOT COME UP DRY CASE
360 DERECE O noktası ise SIFIRA SIFIR ELDE VAR SIFIR
DEĞİLDİR. Sonuç olarak ; alıştığınız
tarzın dışında biraz tsunami , dalga fırtına ve heyecan var bu 360 derece
yaklaşım üzerine temellendirilmiş eğitimde Sizi temin ederiz ki bu çalkantılı
yolculukta mideniz seyir boyunca size hiç sorun çıkarmayacak. Bu nedenle genel
bakış açısı 360 derece yaklaşım üzerine temellendirilmiştir.
Unutmayalım ki usta “Dalgasız ,durgun denizler, usta ve yetenekli
denizciler yetiştirmez”
Bu eğitim modülü
ve modülleri gerçeğin önüne istemli ya da istemsiz olarak sözcüklerin ya da soruların
içine çekilmiş perdeleri aralamak,
gereğinde tamamıyla kaldırmak içindir.
AChi Lange Challenge 360 Modules are the
guideliness of Leader.
SECONDARY OBJECTIVE / SIDE OBJECTIVE
SECONDARY OBJECTIVE /
SIDE OBJECTIVE: In addition to the didactic inspiration that is intended to be
presented to the participant by transferring the main content of this training
method, this training method; 360 degrees and multi-layered "conscious
clutter" in the universe in accordance with the chaos order-chaos order
logic in the form of order and clutter in the neurons of the human brain.
CHI-LANGE CHALLENGE with PARADIGM SHIFTS (CHI-FT) – PARADIGM-CHIEF.
CHI-LANGE CHALLENGE360 with PARADIGM SHIFTS –
Miss.PARADIGM-CHIEF.CigdemYorgancioglu
İKİNCİL AMAÇ /YAN
AMAÇ : Bu eğitim metodunun ,eğitim ana içeriğinin aktarılmasıyla katılımcısına
sunulmak istenen öğretici ilhamın yanında ;360 derece ve çok katmanlı şekilde “bilinçli dağınıklıkla” evrendeki kaos
düzen-kaos düzen mantığına uygun halde
bir düzen bir de dağınıklık yaratma şeklinde insan beyninin nöronların
aktivitesi dalgalandırıp nöronları ateşleyerek hedefe yaklaşmayı öngörerek
yapılandırılmış yaklaşımıyla, sorulara
sorunlara çözüm, evrensel etik ve insan
odaklı yeni yaklaşımlarla çeşitli bakış
açısı öneren çalışmaların da önünü açmaktır .ÇiğdemYorgancıoğlu kendi ifadesi
ile CHI-LANGE CHALLENGE with PARADIGM
SHIFTS (CHI-FT) – PARADIGM-CHI-EF
olarak ifade etmektedir.
(Bakınız : (phis
makalesi, güvenli iletişim uygulamaları için yeni bir hibrit algoritma
önermektedir. Önerilen algoritma, bir bulanık beyin duygusal öğrenme
denetleyicisi (FBELC), tekrarlayan bir serebellar model artikülasyon
denetleyicisi (RCMAC) ve sağlam bir dengeleyici (RC) içerir. Ana beyin taklit
edilen sinir ağı denetleyicisi, bir insan beyninin karar ve duygusal
aktivitesine yaklaşan matematiksel bir model olan RCMAC ve FBELC'nin bir
kombinasyonudur. Verimli bir hibrit yapı üretmek için
FBELC'ye bir bulanık çıkarım sistemi de birleştirilir, daha sonra güvenli
iletişim uygulamaları için kullanılır. 3 boyutlu (3B) Genesio kaotik
sistemi, önerilen algoritmanın gücünü ve performansını göstermek için sesli ve
görüntülü güvenli iletişim sistemleri için kullanılır. İlk uygulamada, bilgi
iletimi için güvenliği artırmak için yeni bir görüntü şifreleme algoritması
önerilmiş, ardından görüntü güvenli iletişimin kaotik senkronizasyonu için
birkaç standart görüntü uygulanmıştır. İkinci uygulamada, ses sinyali şifreleme
taşıyıcı sinyali olarak kullanılan 3B kaotik yörüngeye gömülür, şifre çözme
için önerilen yöntem kullanıldıktan sonra kaynak sinyal alınabilir. Önerilen
hibrit algoritmanın performansını ve verimliliğini doğrulamak için son algoritmalar
için güvenlik analizleri ve ortalama karekök hata kullanılarak simülasyon
sonuçlarının karşılaştırmaları yapılır. Simülasyon
sonuçları, algoritmamızın daha iyi senkronizasyon performansı elde
edebileceğini ve daha verimli ses ve görüntü güvenli iletişim sağlayabileceğini
göstermektedir.)
Ref : https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9432839
https://neurosciencenews.com/cortical-neurons-order-chaos-14771/
Source : EPFL
Media Contacts: Kate Mullins – EPFL Image Source: The image is credited to Blue
Brain Project / EPFL. Original Research: Open access “Cortical reliability amid
noise and chaos”. Max Nolte, Michael W. Reimann, James G. King, Henry Markram
& Eilif B. Muller. Nature Communications. doi:10.1038/s41467-019-11633-8
Abstract Cortical reliability amid noise and chaos Typical responses of
cortical neurons to identical sensory stimuli appear highly variable.
CHI LANGE CHALLENGE BİLİNÇLİ DAĞINIKLILIK It is an opinion and a view that argues how the human mind can learn from
clutter as well as from categorized sequences, how to keep it excited and
permanently agile in memory, and accelerate the fluency of thinking flexibly
without being stuck with material patterns. defends the idea that there may be
an element. This definition should not be confused with concepts such as
"blurred brain", "difficulty of consciousness",
"cognitive disorganization", and confusion.
it may coincide with definition of "fuzzy
brain" or fuzzy logic to a certain
extent .
the aim here is to increase the activity of neurons
In between "The Fuzzy logic is an approach to
variable processing that allows for multiple possible truth values to be
processed through the same variable."
İnsan zihninin
kategorize edilmiş sıralamaların yanısıra dağınıklık içerisinden nasıl öğrenebileceğini, hafızada heyecanla ve
kalıcı olarak nasıl çevik tutabileceğini ve maddi kalıplara takılmadan esnek
düşünebilmenin akıcılığını
hızlandıracağını savunan bir bir fikir ve aynı zamanda bir görüştür.Bu
bakış açısı , bilinçli dağınıklığın kişinin kişisel , yönetsel ve
profesyonel hedeflerine pürüzsüz şekilde
ulaşması bakımından ivme kazandırıccı
bir unsur olabilir fikrini savunur. .Bu tanımlama “bulanık beyin” “bilinç
dağınıklığı”, “bilişsel dağınıklık”,kafası dağınıklılık gibi kavramlarla
karıştırılmamalıdır.
nöronların
aktivitesinin arttırılmasıdır burada
amaçlanan
Bulanık mantık,
aynı değişken aracılığıyla birden fazla olası doğruluk değerinin işlenmesine
izin veren değişken işlemeye yönelik bir yaklaşımdır.
.https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9432839
SCAMPER
SCAMPER The nearest method to “ChiLange Challenge CLC360”
is SCAMPER method usually used in Design Thinking Methodology Series of thought
sparkers or vexations which help you to innovate on an existing product,
service or situation by looking through different lenses are deemed as SCAMPER.The
mutual tools Chi Lange Challenge CLC360
are as follows … Substitute,Combine,Adapt,Modify (Also Magnify and
Minify),Eliminate,Rearrange.
Farklı
merceklerden bakarak mevcut bir ürün, hizmet veya durum üzerinde yenilik
yapmanıza yardımcı olan bir dizi düşünce kıvılcımını veya provokasyonu ifade
eden ve Tasarım Odaklı Düşüncenin kullandığı metodlardan biri olan SCAMPER
metodu ChiLange Challenge
CLC360” yaklaşımına en yakın olan bakış açısını da içinde barındırır.
PERSPEKTİF/RISK ALGISI
: Yakınımızdaki nesnelerin, daha uzakta gerçekte daha büyük olanlara
nispetle , daha da büyükmüş gibi algılanmasını anlarsak bu eğitimdeki 360
derece yaklaşımın “Risk Mitigasyonunda”risklerin azaltılmasında asıl ,hedefe
yakınsamasını anlayabilirz.Daha kısa bir cümle ile söylersek .
“The POWER OF WHAT IF AND WHAT IF NOT /YA
ÖYLE İSE – YE ÖYLE DEĞİLSE” nin GÜCÜ (The name of the Prospective Book studied by C.Yorgancioglu
Ve geldik esas soruya :
Tüm bunlar hangi yöntemle yapılacak ?
DURUMSALLIK … Durumsallık
CONTINGENY –ÖZGÜNLÜK … SORULAR
“YA ÖYLEYSE”, “EĞER” VE “ŞAYET” :Bu sözcükleri merkeze
alıp sizi varsayımların girdapına alan
ZATEN sözcüğünü de çöpünüze atmazsanız SORUNLAR ile ÇÖZÜMLERİ arasına
fazla mesafe koymaya eğilimli ya da azimli olabilirisniz. Şimdi bunu biraz daha
açalım .
LEARN AND INSPIRE FROM QUESTIONS In multiple choice questions,
it is sometimes difficult to distinguish very close options. If answering the
choices of the questions is considered as a learning style, it is functional to
create diversity among nuances. The Chi Lange Challenge 360 approach believes
in this. The exam is not just a form of testing, it is a continuation step of
learning. .Extend multiple choice set.
SORULARDAN ESINLEN VE ÖĞREN : Çoktan seçmeli sorularda
bazen birbirine çok yakın seçeneklerin ayırsanması zordur.Soruların şıklarının
cevaplanması bir öğrenme biçimi olarak düşünülürse nüans arasında çeşitlilik
yaratmak işlevseldir.Chi Lange Challenge360 yaklaşımı buna inanır . sınav
sadece sınama biçimi değil öğrenmenin bir devam adımıdır. .Çoktanseçmeli soru
kümesinde yanıtların seçeneklerini arttırmayı önerir.
UNVEİL THE HINTS BETWEEN THE LINES
UNVEİLS THE HINTS BETWEEN THE LINES
Clc360
cautiously studied the unseen hints and motive that shape and design human perception, behavior and relevant decision-making in each of the
Dialogues,Questions,Games
SATIRLAR ARASINDAKİ İPUÇLARINI ORTAYA ÇIKARIR Clc360,
Diyaloglar, Sorular, Oyunlar'ın her birinde insan algısını, davranışını ve
ilgili karar verme sürecini şekillendiren ve tasarlayan görünmeyen ipuçlarını
ve güdüleri dikkatle inceledi.
Chi Lange Challenge 360 CHALLENGES ON
WHAT ?
Dogma, conditioning,prejudices bad
intent,bias non ethic rules(universally accepted codes),Respectlessness,assumptions,conditioned
behaviour patterns.reluctance to constructive and positive change.Generalizations.anger,hate,subliminal
messages,unbalanced ego, (unless requıred due to nature of work hierarchical attitude,obesity,greediness,arrogance.
Eg :module :ATTITUDE BASED LEADERSHIP Exploring the thin
line between self-confidence and arrogance.
Dogma, koşullanma, önyargılar, kötü niyet, önyargı, etik
dışı kurallar (evrensel olarak kabul edilen kodlar), Saygısızlık, varsayımlar,
koşullu davranış kalıpları. Yapıcı ve olumlu değişime isteksizlik.
Genellemeler. öfke, nefret, bilinçaltı mesajlar, dengesiz ego, işin doğası gereği
luzumlu olanların dışında baskıcı hiyerarşik tutum, obezite, açgözlülük
Modül örneği :Kendine güven ve kibir arasındaki ince
çizgiyi keşfetmek.
LEARN “HOW TO BEAT ALL CHALLENGES including status quo bias and persuade yourself and others views ,prospects to change by clearly
distinguishing your elucidations and solutions
from challenging alternatives.”
“Açıklamalarınızı ve çözümlerinizi zorlu alternatiflerden
net bir şekilde ayırt ederek, statüko ön yargısını nasıl yeneceğinizi ve
kendinizi ve başkalarının görüşlerini, beklentilerini değiştirmeye nasıl ikna
edeceğinizi” öğrenin.
VALUES: honesty,
integrity, energy and stamina
THE TRAPS AND RISK OF COMFABULATION
Gap between desire and reality
Gap between desire and reliability
Gap between desire and real
tea
OVERVIEW
"CHI LANGE CHALLENGE
PARADIGM CHI EFT" COURSE MODULE OVERVIEW
"CHI LANGE CHALLENGE
PARADIGM CHI EFT" KURS MODÜLÜNE GENEL BAKIŞ
The complete overview of Risk related issues are
chaotic,complicated and problematic in
nature. Certainly You met with different methods to cope with any problems in
same nature before. Risk Management is
like archeological excavation. mapping, measuring, digging,data collection,
cleaning, sorting and more .
Our responses to the fiasco/failure/breakdown/fixing
process during Risk Management or Mitigation can also complicate an event that
is already complex or has the potential to happen. In fact, those reactions can
make the resolution of the incident more complicated or smooth. In the process
you call Corrective Action or CAP or CAPA, the time it takes to find the root
cause of any problem is increasing, so your current workflows are slowing down
and your quality is becoming questionable or not? At this point, it becomes
important how quickly and accurately you reach the root cause, or in other
words, the root cause of all issues.
Otherwise, the Losses begin and this will
present you with a new issue.
There are many methods today that can lead
us to the root cause and then corrective action, but which one is right for
you?
Whatever method you pick, a reasoning model
ought to deliver direction and clarity by presenting the gigantic picture of
change along with certain chief and significant details. In this regard CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM
CHIEFT helps you and your crew develop
comprehensive,practical,strategical,philosophical,logical, and innovative,
decisive, resilient,conculusive
solutions for your troubles,problems and issues in a competitive
challenging environment . it shows how
different people can work together peacefully in a competitive atmosphere and
settings . It is a human and values focused,
innovative re-design the mind map
process. Route of reasoning is revealed
using if-then statements are really promisory.Especially the “Read between the
lines” sessions.
Through these course modules, you will
develop a solid understanding of the major phases and methods in re-design mind
map via paradigm shifts thinking, and
you will acquire how to implement your brand-new mindfulness and awareness in your
professional work life. You can take it to your boat . CHI LANGE CHALLENGE
PARADIGM CHIEFT offers you tons of patterns; case studies,question
settings,reasoning gaps settings, inspirational media materials, which may help
you dig further into CHI LANGE CHALLENGE
PARADIGM CHI EFT (SHİFT)Methodology by Cigdem Yorgancioglu
Riskle ilgili konulara tam bir genel bakış,
doğası gereği kaotik, karmaşık ve sorunludur. Elbette daha önce aynı
nitelikteki herhangi bir problemle başa çıkmak için farklı yöntemlerle
karşılaştınız. Risk Yönetimi arkeolojik kazı gibidir. haritalama, ölçme, kazma,
veri toplama, temizleme, sıralama ve daha fazlası.
Riskin Yönetilmesi veya Mitigasyonu esnasında arıza/düzeltme, sürecinde
gösterdiğimiz tepkiler, zaten karmaşık
olan ya da olma potansiyeli olan bir
olayı daha karmakarışık hale de
getirebilir. Esasında o tepkiler olayın çözümünü daha karmaşık hale de
getirebilir , pürüzsüz hale de
.İsmine Düzeltici Faaliyet veya CAP veya
CAPA dediğiniz süreçte herhangi bir
sorunun temel nedenini bulmak için geçen süre artıyor, bu nedenle mevcut
iş akışlarınız yavaşlıyor ve kaliteniz
de şüpheli hale geliyor mu yoksa ? İşte
bu noktada tüm meselerin temel nedenine,
ya da bir diğer deyişle kök nedenine ne
kadar çabuk ve olabildiğince isabetli ulaştığınız önem kazanır.
Aksi takdirde Kayıplar başlar demektir ve bu sizi yeni bir
mesele ile karşı karşıya getirir.
Bugün bizi temel nedene ve ardından
düzeltici eyleme götürebilecek birçok metod
araç var, ancak hangisi sizin için doğru?
Hangi yöntemi seçerseniz seçin, bir akıl
yürütme modeli, değişimin devasa resmini, belli başlı ve önemli ayrıntılarla
birlikte sunarak yön ve netlik sağlamalıdır. Bu bağlamda, CHI LANGE CHALLENGE 360
PARADIGM CHIEFT, sizin ve ekibinizin, rekabetçi ve zorlu bir ortamda
sıkıntılarınız, sorunlarınız ve sorunlarınız için kapsamlı, pratik, stratejik,
felsefi, mantıksal ve yenilikçi, kararlı, esnek, kesin çözümler geliştirmenize
yardımcı olur. farklı insanların rekabetçi bir atmosferde ve ortamlarda nasıl
barış içinde birlikte çalışabileceklerini gösterir. İnsan ve değerler odaklı,
yenilikçi bir zihin haritası sürecini yeniden tasarlar. Akıl yürütmenin yolu
if-then ifadeleri kullanılarak ortaya çıkar. Gerçekten umut vericidir.
Özellikle “Satır aralarını oku” oturumları.
Bu kurs modülleri aracılığıyla, paradigma
kaymaları düşüncesi yoluyla zihin haritasının yeniden tasarlanmasındaki ana aşamalar
ve yöntemler hakkında sağlam bir anlayış geliştirecek ve yepyeni
farkındalığınızı ve farkındalığınızı profesyonel iş hayatınızda nasıl
uygulayacağınızı öğreneceksiniz. Teknenize götürebilirsiniz. CHI LANGE
CHALLENGE369 PARADIGM CHIEFT PARADIGM TRANSITION size tonlarca desen sunuyor;
CHI LANGE CHALLENGE PARADIGM CHI EFT (SHİFT) Methodology by Çiğdem Yorgancıoğlu
GO BEYOND COMMITMENTS
Our
determination,inspiration and effectiveness "infrequently" surpasses
our commitment.Until now no dissappointment observed.
The word purposefully
chosen as “"infrequently" ...
Because if it would be changed with "NEVER", than it would be totally
inconsistent with the philosophy and logic of Chi Lange Challenge 360 (CLC360).
We usually go beyond our commitments in terms
of conveying the mentality and methodology of Chi Lange Challenge 360 (CLC360)
EKSERIYA TAAHUTLERININ OTESINE GECER
Kararlılığımız, ilham kaynağımız ve
etkinliğimiz çok "nadiren"
taahütlerimizin ötesine geçmekte. Amaca yönelik olarak “nadiren olarak
seçilmiştir kelime... Çünkü ASLA ile değiştirilseydi, Yani “Tahhaütlerimizi hiç
aşmaz” , ya da “asla aşma”z deseydik Chi Lange Challenge 360'ın (CLC360)
felsefesi ve mantığı ile taban atabana zıt ve tamamıyla tutarsız olurdu.
Chi
Lange Challenge 360'ın (CLC360) zihniyetini ve metodolojisini aktarma konusunda
genellikle taahhütlerimizin ötesine geçiyoruz.
Chi Lange challenge 360 CREATES A WORST POSSİBLE IDEA SCENARIO -BE
A DEVILS ADVOCATE -GAMES-THEATRE-QUESTIONS-PUZZLES-LOGICAL RIDDLES AND MORE
Worst Possible Idea is
a highly efficent,creative ,innovative,effective method that you can use to get
the creative rewards flowing and help
those who are not so confident in expressing themselves by flipping the brainstorm
on its head. It’s a lot of fun too. Instead of going for good ideas and putting
the pressure on, call for the "worst possible ideas" your team can
come up with. Doing this relieves any anxiety and self-confidence issues and
allows people to be more playful and adventurous, as they know their ideas are
most certainly not going to be scrutinised for missing the mark. It's way
easier to say, “hey, no that's not bad enough” than the opposite.
Chi Lange Challenge 360, OLASI EN KÖTÜ
FİKİR SENARYOSUNU YARATIR -ŞEYTANIN SAVUNUCUSU OLUN
-OYUNLAR-TİYATRO-SORULAR-BULMACALAR-MANTIKSAL BİLMECELER VE DAHA FAZLASI
Olası En Kötü Fikir, yaratıcı ödüllerin
akmasını sağlamak için kullanabileceğiniz ve kendilerini ifade etme konusunda o
kadar emin olmayanlara beyin fırtınasını tersine çevirerek yardımcı olmak için
kullanabileceğiniz son derece verimli, yaratıcı, yenilikçi, etkili bir
yöntemdir. Bu da çok eğlenceli. İyi fikirlerin peşinden gitmek ve baskı yapmak
yerine, ekibinizin bulabileceği "mümkün olan en kötü fikirleri"
arayın. Bunu yapmak, herhangi bir endişe ve özgüven sorununu giderir ve
fikirlerinin kesinlikle hedefi kaçırmak için incelenmeyeceğini bildiklerinden,
insanların daha eğlenceli ve maceracı olmalarını sağlar. “Hey, hayır bu
yeterince kötü değil” demek tam tersini söylemekten çok daha kolay.
APPLY SKETCHSTORM
TECHNIQUE TO DRAMA
LEARN BY SKETChi
STORM SketCHIstormDrama, DRAMA ROLE
PLAYING CHALLENGE
To create a safe work environment for your employees and
the public as a sucessfull leader You (and We also ) require inventive tools and approaches. Chi Lange
Challenge 360 Approach is one of it which adapts some of the techniques from
other disciplines and approach as mentioned above. Design thinking is one of
them. Design thinking offers an organized and structured process that helps
innovators break free of counterproductive tendencies that prevent innovationSketchstorm
is one of the technique used in Design thinking . SketCHIstormDrama blends Sketchstorm tool with insights into Drama Role Playing.SketCHIstormDrama
is one of the method used in Chi Lange Challenge 360 Approach
Throughout
the inventive idea and thought
generation sessions, it is a valuable
exercise to express ideas and possible solutions in diagrams and rough outlines
rather than just words. Images have a way of generating more ideas and offering
a broader lens of thinking. The idea of sketching ideas isn't to develop
beautiful drawings that are worth framing,outlining and mounting on the wall. Sketches should be
as simple (artless in this connotation. You are not expected to create
masterpiece)and rough as possible with enough detail to convey meaning.You can
rely on sketches, a proven design tool, to help you explore your design space
more thoroughly and avoid the pitfalls of prematurely focusing on insufficient
design options.More explicitly, sketches can assist you in the design process
by helping you think more clearly and creatively, resourcefully, ingeniously
about your ideas. They can help you generate plenty of ideas and thoughts without displeasing about their quality.
Sketches will help you invent and explore concepts by quickly recording ideas.
Sketches will make it easy for you to discuss, critique, and share your ideas
with others. That's why sketches are a great tool to help you and your team
choose which ideas are worth pursuing.
DRAMA ROL OYNAMADA
SKETCHSTORM TEKNİĞİNİ UYGULAYIN
SketCHIstormDrama,SKETChi
STORM DRAMA İLE ÖĞRENİN ESKIZ FIRTINASI
DRAMA
Başarılı bir
lider olarak çalışanlarınız ve toplum için güvenli bir çalışma ortamı yaratmak
için Siz (ve Biz de ) yaratıcı araçlara ve yaklaşımlara ihtiyacınız var. Chi
Lange Challenge 360 Yaklaşımı, diğer disiplinlerden bazı teknikleri uyarlayan
ve yukarıda belirtildiği gibi yaklaşımlardan biridir. Tasarım odaklı düşünme
bunlardan biridir. Tasarım odaklı düşünme, yenilikçilerin yeniliği engelleyen
üretkenlik karşıtı eğilimlerden kurtulmasına yardımcı olan organize ve
yapılandırılmış bir süreç sunar.Sketchstorm, Tasarım düşüncesinde kullanılan
tekniklerden biridir. SketCHIstormDrama, Sketchstorm aracını Drama Rol Oynama
içgörüleriyle birleştirir.SketCHIstormDrama, Chi Lange Challenge 360
Yaklaşımında kullanılan yöntemlerden biridir.
Ufuk açıcı yaratıcı
Fikir ve Düşünce oluşturma seansları boyunca, fikirleri ve olası çözümleri
sadece kelimelerden ziyade diyagramlar ve kaba taslaklarla ifade etmek kıymetli
bir alıştırmadır. Görüntülerin daha
fazla fikir üretme ve daha geniş bir düşünme merceği sunma yolu vardır.
Fikirleri eskiz etme fikri, çerçevelemeye ve duvara monte etmeye değer güzel
çizimler geliştirmek değildir. Eskizler, anlamı iletmek için yeterli ayrıntı
ile mümkün olduğunca basit ve kabataslak olmalıdır.Yani burada sizden bir sanat
şaheseri yaratmanız beklenmemektedir. Tasarım alanınızı daha kapsamlı bir
şekilde keşfetmenize ve yetersiz tasarım seçeneklerine zamanından önce
odaklanmanın tuzaklarından kaçınmanıza yardımcı olması için kanıtlanmış bir
tasarım aracı olan eskizlere güvenebilirsiniz.
Daha spesifik
olarak, eskizler, fikirleriniz hakkında daha net ve yaratıcı düşünmenize
yardımcı olarak tasarım sürecinde size yardımcı olabilir. Kaliteleri hakkında
endişelenmeden birçok fikir üretmenize yardımcı olabilirler. Eskizler,
fikirleri hızla kaydederek kavramları icat etmenize ve keşfetmenize yardımcı
olacaktır. Eskizler, fikirlerinizi başkalarıyla tartışmanızı, eleştirmenizi ve
paylaşmanızı kolaylaştıracaktır. Bu nedenle eskizler, sizin ve ekibinizin hangi
fikirlerin peşinden gitmeye değer olduğunu seçmenize yardımcı olacak harika bir
araçtır.
SKETCHI STORM
DRAMA da , bu süreçler tamamlandıktan sonra bunu rol çalışmalarına taşıma ve
canlandırma süreci başlar .
In SKETCHI STORM
DRAMA , after these processes are completed , the process of bringing it to
role studies and animating begins .
LEARN by Creative GAMES DRAMA THEATRE –SKETCH DRAMA
SKETCHISTORM DRAMA |
LEARN by QUESTIONS MIND TEASERS-LOGICAL RIDDLES |
LEARN by READING BETWEEN THE LINES
|
SMART RISK MANAGEMENT of The
VISIONAIRE LEADERS |
CHI LANGE CHALLENGE 360 CINEMARINE
SESSIONS |
LEARN FROM THE MOVIE SCENES
/AFTER REVIEWS |
Men of Honor,Titanic,Few Good
Men,12Angry M Frida Kahlo (LEADERSHIP
RISK MANAGEMENT)-Human Factor BB ,Game of Truth or Dare,
SKETCHES/THEATRE/DIALOGS -Chronicles of Retired Captain and Grandson by
Cigdem Yorgancioglu -Warning Signs in Confrontations on Board LEARN by Creating Films and Drama The film begins with an overhead view of a Retired Captain and Grandson… |
LEARN by Creative GAMES DRAMA THEATRE
LEARN by QUESTIONS
LEARN by READING BETWEEN THE LINES
SMART RISK MANAGEMENT of The VISIONAIRE
LEADERS
CHI LANGE CHALLENGE 360 CINEMARINE SESSIONS
LEARN FROM THE MOVIE SCENES /AFTER REVIEWS
Men of Honor,Titanic,Few Good Men,12Angry M
Frida Kahlo (LEADERSHIP RISK
MANAGEMENT)-Human Factor BB ,Game of Truth or Dare, SKETCHES/THEATRE/DIALOGS
-Chronicles of Retired Captain and Grandson by Cigdem Yorgancioglu -Warning
Signs in Confrontations on Board
Yaratıcı OYUNLAR DRAMA TİYATROSU ile
ÖĞRENİN
SORULARA GÖRE ÖĞRENİN
SATIRLAR ARASINI OKUYARAK ÖĞRENİN
VİZYONER LİDERLERİN AKILLI RİSK YÖNETİMİ
CHI LANGE CHALLENGE 360 SİNEMARİN
OTURUMLARI
FİLM SAHNELERİNDEN ÖĞRENİN / İNCELEMELERDEN
SONRA
Men of Honor,Titanic,Few Good Men,12Kızgın
M Frida Kahlo (LİDERLİK RİSK YÖNETİMİ IQ-EQ Balance )-İnsan Faktörü BB
,Doğruluk mu Cesaret mi Oyunu, Kroki/TİYATRO/DİALOGLAR -Çiğdem Yorgancıoğlu
Emekli Kaptan ve Torunun Günlükleri -Çatışmalarda Uyarı İşaretleri gemide
No comments:
Post a Comment