ÜNİVERSİTE – KURUM
–SİYASİ KARİYER ÇİZME ADAYLARI VE
İŞLETMELER İÇİN FORMASYON PROGRAMLARI
(İLMİ SİYASET VE MANİPULASYON DİLİ OKUR YAZARLIĞI VE
MANİPULASYONU ÖNLEME TEKNİKLERİ )
ÜNİVERSİTE PROGRAMI /SERTİFİKA PROGRAMI
-----------
MÜZAKERE MANİPULASYON ve İKNA DİLİ TEMELİNDE İÇ VE DIŞ POLİTİKA
METİNLERİNDE SİYASET BİLİMİ – OKUR YAZARLIĞI
Bu
Eğitim Hicran Çiğdem Yorgancıoğlu’nun Elephant&Alliance Paradigma Kişisel
ve Kurumsal Gelişim ve Dinamizm ve CLC 360 Çiğdem Yorgancıoğlu Chi Lange
Challenge 360 metodlu Eğitim
Modullerinden bir tanesidir..Sunum Dili Türkçe-. İngilizce(Hicran Cigdem YORGANCIOĞLU) Bu eğitim içeriğine
ilişkin 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’ndan doğan mali ve
manevi hakların gerçek sahibidir
Çiğdem YORGANCIOĞLU*
Kamu - Siyaset
Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Bölümleri
için Çerçeve
Program
2023 yılı
* Hicran Çiğdem YORGANCIOĞLU Bu eğitim içeriğine ilişkin olarak 5846
sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’ndan doğan mali ve manevi hakların gerçek
sahibidir
BİRİNCİ BÖLÜM
İç ve Dış Politikada Manipulatif Söylem ve Propaganda Dili
Okur Yazarlığı
Program ve eğitimin kazanımları
Eğitimin Amacı
Bilindiği üzere
insanlar, toplumlar ve devletler arasındaki iletişim fikriyat ve hissiyatın
aktarılması, muhatapta makul, meşru ve vicdani bir kanaat oluşturulması
suretiyle muhatabın iletişimin konusuna ikna edilmesi amacına dayanır. Bir
başka ifadeyle, her iletişim aslında açık veya örtülü bir ikna sürecidir. Bu ikna
sürecinde kullanılan araçların imkan ve kapasiteleri kadar bu araçların
kullanım şekli itibariyle muhatap üzerinde istenilen etkiyi göstermesi de
önemlidir. Günümüzün yazı, ses ve görsele
dayanan, hem tek tek bireyleri hem de bir bütün olarak kitleyi etkilemeyi
hedefleyen iletişim araç ve biçimlerinin muhataplarının kullanılan dilin
mahiyetini, arka planını ve satır aralarını fark edip kavrayabilmeleri
etkileşim çerçevesinde elde ettikleri bilgi ve görgünün sıhhatini kontrol
edebilmeleri ve yönlendirmelere dayalı ikna süreçlerinden kurtulabilmeleri için
son derece önemlidir. Bugün başta ana akım medya olmak üzere her nevi kitle iletişim aracıyla
sunulan mesajların satır aralarını okumak, metin içi ve çarpraz sorgulamalarla
sıhhatini ölçmek, konuyu başka perspektiflerden ele alanların delilerine vakıf
olmak bu farkındalık sürecinin ilk adımıdır. Bu husus ortalama bir okuyucuyu
olduğu kadar ister unvanlı isterse unvansız olsun akademik alana hizmet eden
herkesi ilgilendirir. Hatta akademik hizmet verenler için bu ortalama insanlara
göre daha önemlidir ve onlara daha ağır bir sorumluluk yükler. Zira akademik
sahanın gönüllüsü şayet metnin satır aralarını okumaz, yönlendirmeye dair
hileleri fark etmez ve somut verilerin sorgulanması ile ilgilenmezse, mesajın
sahiplerinin asli niyetlerini gözden ve bu suretle halkı ilmi yollarla
aydınlatma görevini layıkıyla yerine getirmede başarısızlığa uğrar.
Akademik sahada
gönüllü olan herkes toplumun kendisinden beklentisini sağlayabilmek adına
iletişim araçları yoluyla gerek sınırlı bir çevreye gerekse umuma sunulan
içerikleri vaka, arka plan bilgisi ve örüntüsü, muhtemel niyet ve saikler, açık
ve örtülü yönlendirme usulleri yönünden dikkatlice incelemeli ve mesajın
içeriğini bu suretle tam olarak kavramalıdır. Bunu gerçekleştirebilmek ise
mesajın muhatabının doğru soruları doğru biçimde kurgulaması ve bu sorulara
mesaj ve buna bağlı örgü kapsamında makul, izah edilebilir ve ispatlanabilir
cevaplar alabilmesine bağlıdır. Hazırladığımız bu eğitim programında
katılımcıya ses, yazı veya görsele dayalı bir mesajı tam olarak kavrayıp
anlamlandırabilmek için sorulması gereken sorular kadar bu soruların nasıl
oluşturulacağına dair yolları da göstermeyi amaçlıyoruz. Program sonunda
katılımcının bir metni sorgularken sadece bu kalıplara bağlı kalmayarak, kendi
imkan ve kapasitesi dahilinde orijinal soru modelleri oluşturmayı başaracağını
da umuyoruz. Yine bu programın bir başka başarısının akademik çalışmalara imza
atanların ekletik olmanın ötesine geçerek özgün ve kurucu eserleri var edebilme
gücüne katkı sağlamak olacağına inanıyoruz.
Eğitimin Yöntemi
Eğitim programı yüz yüze ve
online hibrit model esasa dayanmaktadır.
Katılımcılar ile eğitmen programda belirlenen aşamaları birlikte yerine
getirecek ve her bir aşama için belirlenen hedeflere ulaşılmasıyla bir sonraki
aşamaya geçilecektir.
Bu eğitimde siyasi, felsefi
ve ideolojik bir
dayatmaya meydan vermemek ve katılımcıların hür iradeleriyle oluşan
tercih ve kararlarını çekincesiz açıklamalarına imkan tanımak için süreçte
kullanılacak eğitim malzemeleri ve örneklemelerde belli bir ülke veya lidere
atıf yapılmayacak, bunun yerine fiktif anlatım dili kullanılacaktır.
Eğitimde katılımcıların da
arzusuna bağlı olarak, katılımcılardan manipulatif haber ve analiz örnekleri hazırlamaları
istenecek ve bunlar da inceleme konusu edilecektir.
Eğitimde müzakere sanatı da bir
yöntem olarak kullanılacak, muhatabın ikna sürecine nasıl hazırlandığı bu
yöntem ile somutlaştırılacaktır.
Eğitimin Süresi
Haftada 4 saat
üzerinden yürütülecek 12-15 haftalık bir eğitim süreci öngörülmektedir
Sürekli Eğitim Merkezi
programına katılabilir.
Daha detaylı ölçme
değerlendirme yöntemleri programın
Üniversite tarafından kabulu ile syllabus” (ders izlencesi)nde belirtilecektir.
İKİNCİ BÖLÜM
Eğitim Müfredatı ve
Buna Bağlı Konular
Eğitimin ilk iki haftasında iletişim ve
siyasal bilimler ve uluslararası ilişkilerin biri birleriyle irtibatına dair teorik bilgiler verilecektir.
Üçüncü haftadan itibaren bir metnin
anlamlandırılmasında hangi soruların kullanılması ve bu soruların nasıl
hazırlanması gerektiği üzerinde durulacaktır.
Eğitimin devam eden haftalarında program
içinde yer alan örnek metinler üzerinden aşağıdaki soruların cevapları
aranacaktır.
Eleştirel bakış açısı
nedir?
Karar verme ortamının
kendi yararına çevirenlerin davranış
örüntlerini okuma becerisi
Sorumlu Vatandaşlık
Biilinci kavramı
Küresel sermaye ve
Enformasyon ilintisi
Rant elde etmek için
Hizmet ile kamu yararına yapılan hizmet ayrımını retoriklerden çözümleme
Propaganda ve gerçek
çarpıtma analizleri
Dikkati saptırma ve
başka yöne çekme eknikleri ve analizlei
Sorunlar yaratıp,
ardından çözümler sunma stratejileri
Tek sesli medya ve
tartışma programı analizleri
Tutarsızlıkları
saptama çalışmaları
Temel yaklaşım ve
bakış açıları; temel analiz yapma becerisi
Proaktif ve
provakatifleri nasıl ayırırız
Müzakerelerde
manipülatörler muhatabı nasıl etkisiz hale getirilebilirler.
Zihnininizin bağımsız işleyişini sürdürmeye yönelik antrenmanlar
çözüme ya da
çözümsüzlüğe odaklı müzakere
yapılandırma süreçlerini okuma becerisi
Sosyo-politik
arenada aktörlerin zihin işlevlerini ve
davranışlarını 360 derece farklı bakış
açılarıyla analiz etmeye yönelik
Boşukları doldurma
stratejileri
Yanlış bir ifadenin
tekrarı nasıl doğru algılanır, aşinalık
etkisi ve propagandanın gücü
Siyaset bilimci ve
oyun teorisi
Mainipulatif liderler
geçirgen sınırlarınıza nasıl sızarlar
Uzmanlık alanı ve
profesyonelliğe saldırı,
Kurumsal
tahakkümün varlığını algılama
Karşıt görüşün
itibarsızlaştırılmasına yönelik manipulatif söylemler
Infodemi sayesinde
Kamusal alana yayılan hezeyanları yönetme biimleri
Belirsizliğe
tahammülsüzlüğünn manipulasyon ortamına etkisi
Kendi sınıırınıza müdahaleye ön hazzırlık süreç ve
davranışlarını sezinnleme ve farkına
varma
Kendi
“gerçekliğini” ve fikriyatını kitlelere
empoze etmek isteyen lider davranışları
ve söylemleri
Kafa karışıklığına yol
açan siyaset dili
Kararlarınızı askıya
alan bir söyleyiş biçimi var mıdır
Liderler siyasi avantaj elde etmek
için rakiplerini nasıl manipüle ederler
Siyasi aktörler, etkili konuşmalar
sayesinde seçmenin karar alma
mekanizmalarına nasıl etki eder yaşlı ve sağlık sorunları olan seçmenler
liderlerden ne şekilde ve ne süre ile etkilenirler
Z ve Alfa
kuşağına hitap
Karizmatik LİDER etkileme ve manipulasyon
teknikleri
Siyasi manipülasyon etiği
Liderler, takipçilerinin ekonomik veya diğer
menfaatleri olmasa bile, insanların
kendilerini takip etmelerini nasıl sağlar.
Sosyal psikolojik açıdan kitlesel davranışları
çözümleme
İtaat ve isyankar davranış ve tutumun kitleler
arası etkileşimde değişim yönü
Liderler, takipçileri peşinden sürüklemek manipüle etmek için duygu ve kimliği
nasıl kullanır
Üstü örtülü itibar zedelenmesi yaratacak
söylemleri okuma
Diyalogların önüne set çeken ı konuşmalar ve etkileri
Meydan okuyucu konuşmaların dayanaklaını takip
etme analizi
Suçluluk duygusu yaratma aracı olarak medya
Bundan ayrı olarak,
katılımcıların ihtiyaç ve taleplerine göre değiştirilmesi mümkün olmakla
birlikte, müfredatta yer alacak hususlara dair ana başlıklar şöyledir:
Program müfredatından ana başlıklar
Yaşanmış örnekleri üzerinden Bir Diplomatı ya
da Kabile yerlisini nasıl ikna edersiniz
İnsan Zihin Haritası ve Beyin Kimyasının
ABC’sini tanıma
Analitik, Sratejik Düşünce süreçleri
İnsanda Şartlanmanın Doğasını Tanıma
İlk İntiba ve Ön yargıları kırma Yönetimi
Müzakereye hazırlık süreci (Çıkar-Amaç-Güçler
Dengesi Farkındalığı)
Teklif taraflara nasıl adil, verimli istikrarlı
ve mantıklı gözükür
Özgüven ve disiplininin ikna müzakere ve
çatışma önlenmesindeki yeri
İkna Süreçleri ve amaca uygun olarak
yönetilmesi
Müzakere Süreçleri ve amaca uygun olarak
yönetilmesi
Çatışma Tiplerinin tanınması ve yönetilmesi
Ortaya çıkmış bir gerginliği ortadan kaldırma
teknikleri
İlişki Geliştirme teknikleri
Risk Ölçümleme ve Oyun Teorisinin Uygulanması
Paradigma ile Farkındalıkta Fark yaratma
tekniklerin yönetilmesi
Etkin Dinlemenin ikna ve müzakerede önemi ve
teknikleri
Müzakerede Diksiyon ve Hitabet sanatının gücü
Etkili İletişim & Beden Dili Kullanımının
İkna sürecine etkisi
İnisiyatif ve sorumluluk almanın ikna ve
müzakere başarısında rolü
Hayır, cevabını engelleme teknikleri
Bilgiye dayalı Doğaçlama Teknikleri
Hafife almaktan, varsayımlardan ve
çaresizliklerden kaçış
Kişiler arası ve grup içi çatışma dinamiği
nedir
Düğüm atma, düğüm çözme, Kördüğüm etme
teknikleri
Ertelemekten kaçınma becerileri ( şimdinin Gücü
)
iş / özel hayatımızda karşımıza çıkan sorun ve
fırsatları tanımlama ve ayırt etme bakışı
Hayatımızda düzenlenmemiş gri alanları
tanımlama teknikleri
Güven verici hızlı tepki gösterebilme ve cevap
esnekliği
Dinamik problem tanımlama yöntemleri
Kişisel ve Kurumsal verimsiz çalışma ve çatışma
önlenmesi
Uygulama çalışması
Program sonunda katılımcıların edinmesi umulan yetenekler:
Eğitim programı iletişimde müzakere,
ikna ve yönlendirme yollarını öğretmeyi ve bu tür yolların mağduru olmamayı da
amaçladığından, katılımcıların eğitim sonunda her türlü iletişim ve etkileşimde
muhatabı anlama ve kendi fikrini muhataba en uygun ve ikna edici şekilde
ulaştırma beceresi kazanmaları umulmaktadır. Bu beceri katılımcının dahil
olacağı hemen her müzakerede müzakere süreçlerini yönetmesine yardımcı
olacaktır. Böylelikle katılımcı iş görüşmelerinden siyasete kadar pek çok konuda
iletişim ve müzakere üzerinde hakim pozisyonda bulunacaktır.
EĞİTİM
- Çiğdem
Yorgancıoğlu ile Müzakere Manipulasyon Ve İkna Dili Temelinde İç Ve Dış Politika
Metinlerinde Siyaset Bilimi – Okur Yazarlığı
Çiğdem Yorgancıoğlu CLC
360 Metodu İle
Siyasi Kariyerde
Başarı Dili Ve Retoriği Kurma Satır Araları Okuma Stratejileri
·
Siyasetçiler
Buruk Aday İstemez Ya Siz ? Tıkanmadan İlerleyebilme Sanatı .
·
Seçim Sonuçları
Ne Olursa Olsun Siyaset Sahnesinden Silinmeme Becerileri
·
Kimlerle Hareket
Ettiğinizi Çözümleme Sanatı
·
Kimler Yanınızda
Tutacaksınız ?
·
Seçim Mitinglerinde
Saldırgan Tutumlar Ve Hedef Küçültme Stratejileri
·
Toplumu
Yönlendirebilme Kapasitesi Dil Ve Retorik Kullanımı İle Nasıl Gelişir
·
Siyasi Kariyerinde Yenilgi Almadan İlerleyecek Retorik Dili
Kurmak Ve Cümle Kurma Sanatı
·
Kutuplaşma,
Gerginlik Dili Çözümleme
·
Kendi
Tabanınına Yönelik Söylem Geliştirme
·
Toplumun
Tüm Kesimlerine Hitap Eden Söylem Geliştirme
·
Kamuoyundaki
Duyarlılıkları Okuyarak Söylem Geliştirme Sanatı
·
Aşırılıklar
Ve Merkezde Yer Alma Söylemlerini Okuma
·
Söylemlerinizle
Taraftarlarınızı,Destekleyenlerinizi ,Tabanınızı Nasıl Kaçırabilir Ya Da Yanınıza
Çekebilirisniz Okuma Sanatı
·
Yanında Güçlü
Kadro Oluşturabilme Ve İletişim Becerisi
·
Demoralize
Olmadan Yol Alma Becerisi
·
Anlaşma Ve
Uzlaşma Becerileri
·
Çatışma
Yönetimi-Çatışma Önleme Becrileri
·
Evrensel insani değerler vurgusu
ve siyasi kariyerde başarı yolu
·
Hedeften sapmaların açıklanması
·
Gaftan Kaçınma
Becerileri
·
Siyasette
safsataları okuma becerileri ve Safsatadan arındırılmış dil oluşturma
becerileri uygulamalı çalışmalar
·
Tabanınızı
nezdinde itibar sayguınlık koruma ve rakibin itibarınıza yönelik söylemlerine
usluplu cevap verebilme yöntemleri
·
Siyasi
rakiplerin iddialarını etik ve üsluplu şekilde çürütme sanatı
·
Hiçbir işte
dikiş tuturamayıp seçimde başaramamış kişi mi söylüyor bunu safsatası ile
mücadele teknikleri ?
·
r. Günlük siyaset tartışmaları
içerisinde kaybolmadan ve gündemi kaybetmeden yola devam stratejisi
·
anayasal ve demokratik değerlere
uygun söylem dili formüle edilmes
·
Siyasi sürdürülebilirlik algısı oluşturma
sürecinde yol alma yetkinlikleri
·
Söylemde yenilikçilik yaratma
·
kamu desteğinin sağladığı
meşrulaştırmayı anlama yetkinlği
·
kamu yönetimi disiplinine uygun
söylem geliştirme becerileri
·
özel sektörün yöntemlerini kamuya
aktarma becerisinin dil yolu ile aktarımı
·
kamuoyu tepkisi ve veya kamuoyunda algının etkin yönetilmesi
·
vaat ettiği düzenlemeyi yerine
getiremeyen politikacı durumuna düşmeyecek söylem geliştirme
·
Yerl halk ve ülke önceliklerini
okuyabilme uyumlulaştırabilecek söylem oluşturma becerileri
·
Herbirinin başarılı olabilmesi sizin nasıl bir dil ve retorik
oluşturduğunuza ve satıraralarını nasıl okuduğunuza bağlı !
Satıraralarının okunacağı örnekli uygulamalar
No comments:
Post a Comment